W opublikowanym raporcie za I kwartał 2024 Boeing ujawnił, że w tym okresie poniósł stratę netto 355 mln USD. Strata okazała się duża, ale mniejsza niż przewidywali analitycy. Stało się tak mimo planowanych zmian w zarządzie, roszczeń sygnalistów i ciągłych opóźnień w produkcji. Strata jest porównywalna z tą z poprzedniego roku (425 mln USD).
Znacząco spadły przychody Boeinga. W I kwartale 2024 wyniosły one 16,569 mld USD. To o blisko 8% mniej niż rok wcześniej (17,921 mld USD).
Kryzys w Boeingu trwa już wiele lat. Krytyczne problemy z jakością w amerykańskim koncernie (Raport druzgoczący dla Boeinga, 2019-10-25) ujawniły się po dwóch katastrofach samolotów 737 MAX w latach 2018 i 2019, w których zginęło 346 osób (Chiny i Etiopia uziemiły Boeingi 737 MAX 8, 2019-03-11). Okazało się wówczas, że Boeing dopuścił do produkcji seryjnej i sprzedaży samoloty z niedopracowanym oprogramowaniem. Później dostawy niedbale wykonanych maszyn zaczęło kwestionować wojsko (Boeingi KC-46 znowu ze śmieciami, 2019-04-02). Najnowszy niebezpieczny incydent wydarzył się 5 stycznia, gdy z samolotu modelu 737-9 MAX w czasie wznoszenia wypadł panel zastępujący drzwi awaryjne (Trwa kontrola Boeingów 737 MAX 9, 2024-01-27)(Trwa kontrola Boeingów 737 MAX 9, 2024-01-27).
O kryzysie Boeinga świadczą malejące dostawy samolotów komercyjnych. W pierwszym kwartale 2024 wyniosły one zaledwie 83 samoloty, w tym 67 modelu 737, trzy 767 i 13 szerokokadłubowych 787. Oznacza to spadek o 47% w porównaniu z podobnym okresem ubiegłego roku, kiedy Boeing dostarczył 130 samolotów.