Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi chiński myśliwiec 5. generacji?

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 18 września 2012

Zdjęcia nowego samolotu myśliwskiego, sylwetką przypominającego większą odmianę amerykańskiego Lockhed Martin F-35, pojawiły się na chińskich portalach obronnych.

Jedną z wyraźnych różnic między chińskim samolotem a F-35 są dwa silniki. Chińscy blogerzy przypuszczają, że są to rosyjskie silniki Klimow RD-93, używane w Chengdu/PAC JF-17

Zdjęcia zrobione podobno na lotnisku Shenyang Aircraft Corporation pojawiły się w weekend na stronach portali obronnych z podpisami J-21, J-31 i F-60. Samolot ma inny płatowiec, bardziej nawiązujący do F-35, od ujawnionego 2 lata temu J-20 (Testy chińskiego myśliwca 5. generacji, 2010-12-27).

Przedstawione w sobotę zdjęcia mogą świadczyć o drugim programie budowy myśliwca nowej generacji lub kolejnej kampanii internetowej, która ma potwierdzić wielkość ChRL. Miało to już miejsce w przypadku samolotu skróconego startu i lądowania J-18 (Chińskie samoloty internetowe, 2011-04-23).

Zdjęcia: arms bbs.tiexue.net

Pojawienie się informacji o nowym myśliwcu 5. generacji zbiegło się z protestami w wielu chińskich miastach w związku z planami wykupu przez Japonię od prywatnego właściciela spornych wysp na Morzu Wschodniochińskim (Zaostrzenie sytuacji wokół Senkaku/Diaoiu, 2012-09-17). Pekin uważa, że należą one prawnie do ChRL. W tym tygodniu do ChRL przyleci także, sekretarz obrony USA Leon Panetta. Pierwszy lot J-20 miała miejsce 11 stycznia 2011, w czasie wizyty w Pekinie poprzednika Panetty, Roberta Gatesa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.