Defense Security Cooperation Agency (DSCA) poinformowała Kongres o możliwej sprzedaży Meksykowi dwóch transportowych C-130J-30.
Poza samolotami Meksyk miałby być zainteresowany zakupem m.in. 10 silników AE2100D3 (8 zainstalowanych na samolotach i dwóch z przeznaczeniem na części zamienne), systemów komunikacji, zestawem części zamiennych i naprawczych oraz pakietem szkoleniowym i zabezpieczenia logistycznego. Dodatkowo Meksykanie chcieliby wprowadzi odpowiednią liczbę niesprecyzowanych modyfikacji w wyposażeniu fabrycznym transportowców.
Realizacją szacowanego na 412 mln USD kontraktu miałyby się zając zakłady Lockheed Martin w Marietta.
Super Herculesy będą służyły m.in. do transportu głowy państwa. Samoloty mają też być angażowane w działania operacyjne związane ze zwalczaniem funkcjonujących w kraju karteli narkotykowych (Siły specjalne do walki z kartelami, 2012-09-12; Armia walczy z gangami, 2010-11-19).
C-130J-30 to wersja Super Herculesa z wydłużonym kadłubem, zwiększającym m.in. jej pojemność. Samoloty w tej konfiguracji znajdują się już w wyposażeniu, bądź też zostały zamówione, przez szereg innych państw, w tym: Oman (Oman akceptuje Herculesa, 2012-09-07), Irak (Oblot irackiego C-130J, 2012-09-06), Indie (Pierwszy Hercules dla Indii, 2011-02-08) oraz Tunezję (Super Herculesy dla Tunezji, 2010-03-03).