Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Super Herculesy dla Meksyku?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 września 2012

Defense Security Cooperation Agency (DSCA) poinformowała Kongres o możliwej sprzedaży Meksykowi dwóch transportowych C-130J-30.

Na zdjęciu dwa Super Herculesy - WC-130J i C-130J-30 - należące do USAF przypisane do 403. Skrzydła stacjonującego w bazie wojsk lotniczych w Keesler / Zdjęcie: USAF

Poza samolotami Meksyk miałby być zainteresowany zakupem m.in. 10 silników AE2100D3 (8 zainstalowanych na samolotach i dwóch z przeznaczeniem na części zamienne), systemów komunikacji, zestawem części zamiennych i naprawczych oraz pakietem szkoleniowym i zabezpieczenia logistycznego. Dodatkowo Meksykanie chcieliby wprowadzi odpowiednią liczbę niesprecyzowanych modyfikacji w wyposażeniu fabrycznym transportowców.

Realizacją szacowanego na 412 mln USD kontraktu miałyby się zając zakłady Lockheed Martin w Marietta.

Super Herculesy będą służyły m.in. do transportu głowy państwa. Samoloty mają też być angażowane w działania operacyjne związane ze zwalczaniem funkcjonujących w kraju karteli narkotykowych (Siły specjalne do walki z kartelami, 2012-09-12; Armia walczy z gangami, 2010-11-19).

C-130J-30 to wersja Super Herculesa z wydłużonym kadłubem, zwiększającym m.in. jej pojemność. Samoloty w tej konfiguracji znajdują się już w wyposażeniu, bądź też zostały zamówione, przez szereg innych państw, w tym: Oman (Oman akceptuje Herculesa, 2012-09-07), Irak (Oblot irackiego C-130J, 2012-09-06), Indie (Pierwszy Hercules dla Indii, 2011-02-08) oraz Tunezję (Super Herculesy dla Tunezji, 2010-03-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.