Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

EC135 nie dał rady mrozom Rosji

Lotnictwo cywilne, 19 lutego 2014

Śmigłowiec Eurocopter EC135 nie przeszedł testów w ekstremalnych mrozach Jakucji. Nie dał rady wystartować w temperaturze -47°C.

Śmigłowiec EC135 do prób został wypożyczony Eurocopterowi przez Gazprom Awia

Próby śmigłowca Eurocopter EC135 w warunkach rosyjskiej zimy odbyły się pod kontrolą MAK (Mieżgosudarstwiennyj awiacionnyj komitet) w Jakucji. Najtrudniejsza była próba uruchomienia jego silników bez wcześniejszego podgrzania w temperaturze -47°C. Test został przerwany po wykryciu opiłków w systemie smarowania przekładni głównej.

Śmigłowiec EC135 do prób został wypożyczony Eurocopterowi przez Gazprom Awia. Po testach wrócił do właściciela, gdzie musi przejść specjalny przegląd i naprawę. Eurocopter (Airbus Helicopters) zapowiedział kontynuowanie prób. W FR eksploatowanych jest ponad sto śmigłowców tego producenta (Dwa nowe EC135 dla FAMET, 2014-01-16; EC135 Bond Air uziemione, 2013-12-14; Więcej hiszpańskich EC135, 2013-12-04; Katastrofa EC135 w Glasgow, 2013-11-30; Kolekcjonerski EC135, 2013-09-24; EC135 dla Devon Air Ambulance, 2013-09-04; Pierwsze EC135 dla Gokcen Aviation, 2013-08-05; Japońska policja kupuje Eurocoptery, 2013-05-27; Turcja kupuje EC135, 2013-05-07).

W praktyce w FR, w ekstremalnie niskich temperaturach, poniżej -30°C, wszystkie śmigłowce, także rosyjskie Mi-2 i Mi-8, są uruchamiane po uprzednim podgrzaniu kluczowych podzespołów. Mi-8 mogą być eksploatowane do temperatury -50°C, a standardowo wyposażone Mi-2 do -40°C.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.