Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sekretne zakupy F-15SG

Lotnictwo wojskowe, 25 sierpnia 2014

Flota uderzeniowych F-15SG, należących do wojsk lotniczych Singapuru, zwiększyła się do 40 samolotów.

Numery taktyczne zaobserwowane na F-15SG podczas niedawnych ćwiczeń Pitch Black sugerują, że Singapur dysponuje 32 samolotami tego typu, a nie 24, jak donoszą oficjalne komunikaty / Zdjęcie: MO Australii

Dotychczas Singapur oficjalnie przyznawał się do posiadania 24 samolotów uderzeniowych F-15SG, dostarczanych od wiosny 2010 (F-15SG w pełni zdolne do działania, 2013-09-20). Jednak według branżowych mediów zachodnich w rzeczywistości jest ich 32. W dodatku najnowszy rejestr statków powietrznych FAA wykazuje istnienie kolejnych 8 F-15SG.

Samoloty zostały dostarczone Angkatan Udara Republik Singapura (AURS, wojskom lotniczym Singapuru) z numerami wzorowanymi na US Air Force, od 05-001 do 05-0024. Część z nich pozostała w Stanach Zjednoczonych w bazie lotniczej Mountain Home, gdzie wchodzi w skład 428th Fighter Squadron, którego zadaniem jest szkolenie singapurskich lotników. Samolot bazujące w kraju noszą oznaczenia 83xx.

W listopadzie 2012 do Kongresu USA wpłynął list od Departamentu Stanu w sprawie sprzedaży, modyfikacji i obsługi posprzedażnej 8 F-15SG. Boeing wykazał w raporcie za ten rok, że samoloty zostały dostarczone nieujawnionemu nabywcy. Co więcej, sprawozdania finansowe koncernu z Seattle z lat 2055-2012 mówią o przekazaniu 93 F-15, z czego 61 F-15K dla Republiki Korei i 24 F-15SG dla Singapuru oraz 8 wyżej wymienionych.

Najnowsze wpisy do rejestru statków powietrznych FAA, z 5-6 sierpnia br. pokazują, że Boeing zarezerwował cywilne znaki rejestracyjne, N3xxSG, dla kolejnych 8 F-15SG. Resort obrony Singapuru i producent nie potwierdzają, że AURS zamówiły lub odebrały dodatkowe 16 F-15SG, ale też nie zaprzeczają tej informacji. Tygodnik Flight donosi, że w 2011 w zakładach KAI w Sacheon zaobserwowano kadłub samolotu, oznaczony jako SG28.

Co więcej, podczas zakończonych niedawno ćwiczeń Pitch Black niektóre singapurskie F-15SG miały przemalowane lub naklejone numery, najprawdopodobniej w celu uniemożliwienia identyfikacji i poznania dokładnej liczebności floty (Debiut Gripenów w Pitch Black, 2014-08-19). Jednak numery widoczne na niektórych z nich mogą sugerować, że jest ich więcej niż 24.

Według tygodnika Jane’s decyzja o nieujawnianiu dokładnej liczby F-15SG zapadła na najwyższym szczeblu władzy, ze względu na chęć utrzymania sąsiednich krajów w niepewności. Samoloty tego typu uznawane są za jedne z dysponujących największymi zdolnościami bojowymi, a zasiadający w ich kabinach lotnicy AURS za jednych z najlepiej wyszkolonych w regionie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra