1 stycznia wojska lotnicze Holandii zakończyły eksploatację śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych Agusta Bell 412SP.
Śmigłowce wycofano z linii ze względu na ich wiek i pogarszający się stan techniczny. Jednostki służyły od 1994 do akcji poszukiwawczo – ratowniczych. Wiropłaty były podporządkowane 303. eskadrze Koninklijke Luchtmacht (wojsk lotniczych Holandii) stacjonującej w Leeuwarden, a operacyjnie używane również przez eskadry lotnictwa transportowego z Eindhoven.
Wiropłaty zostaną odsprzedane marynarce wojennej Peru (Belle 412 dla Peru, 2014-12-01). Lima pozyska je kosztem 12 mln USD (40 mln zł). Śmigłowce będą stacjonować m. in. na okręcie zaopatrzeniowym BAP Tacna (ARL 158) (ex-holenderski HNLMS Amsterdam (A-836), odkupionym od Holandii latem za 52 mln euro (222 mln zł) (HNLMS Amsterdam sprzedany, 2014-07-18).
AB 412 zastąpią teraz śmigłowce morskie NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter). W połowie grudnia holenderskie władze wydały zgodę na odbiór kolejnych wiropłatów (Wznowienie dostaw holenderskich NH90, 2014-12-17). Ich dostawy wstrzymano w połowie 2014 po wykryciu licznych ognisk korozji w strukturze dwóch śmigłowców, które były wcześniej używane w ramach misji antypirackich w okolicach Somalii i na Karaibach.