Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wirtualna asystentka Lufthansy

Lotnictwo cywilne, 15 listopada 2016

Grupa Lufthansa uruchomiła chatbota o imieniu Mildred, który wyszukuje najtańsze połączenia na najbliższych 9 miesięcy.

Wyszukiwarka najlepszych cen jest dostępna dla użytkowników iPhone’a i Androida poprzez bezpłatną aplikacje Facebook Messenger / Zdjęcie: Lufthansa

Użytkownicy mogą zawężać wyniki wyszukiwania do określonych dat i klas podróży, a podczas korzystania z wirtualnego asystenta za pomocą aplikacji Facebook Messenger, mogą też określić miejsce odlotu i przylotu, kod portu lotniczego lub swoje miasto pobytu jako początek podróży. Chatbot dopasuje najbliższe lotnisko, z którego operuje Lufthansa i zaproponuje podróż wraz z rejsem powrotnym 7 dni później (Lufthansa pożegnała Boeingi 737, 2016-10-31, Zimowe połączenia Grupy Lufthansa , 2016-10-04).

Mildred wyszukuje oferty w czasie kolejnych 9 miesięcy, ale można też zawęzić daty do konkretnych dni tygodnia, miesięcy lub świąt, np. Bożego Narodzenia, biorąc pod uwagę wybraną klasę podróży. Użytkownicy, którzy chcą kupić bilet są następnie kierowani do mobilnej strony LH.com, gdzie mogą dokonać rezerwacji rejsów bezpośrednio za pomocą smartfona.

Podróżni nie muszą wypełniać kwestionariuszy, ponieważ proces odbywa się w formie pisemnego dialogu z chatbotem. Mildred zapamięta wybrane lotnisko odlotu przez 24 godziny i odpowie na wszystkie pytania. Bot oparty jest na platformie Wit.ai, obsługującej zapytania w języku angielskim i niemieckim, rozpoznaje także nazwy miejsc i daty. Wkrótce zostaną wprowadzone inne języki interfejsu.

Chatbot wykorzystuje dwa interfejsy: API dla bazy danych Najbliższe lotnisko Lufthansy, która przechowuje również trzyliterowe kody lotnisk i geolokalizację Google, rozpoznającą wiele atrakcji turystycznych i nazwy miejsc. Na tej podstawie Mildred wysyła zapytanie do bazy danych Najlepsza cena Lufthansy i wyszukuje najtańsze oferty dostępne dla określonego kierunku.

Obecnie Mildred dostępna jest w wersji beta. Zespół programistów wymyślił i przetestował wiele różnych możliwych sformułowań, ale w praktyce stosowanych jest wiele więcej kombinacji. – Proces zaawansowania Mildred jest już na znaczącym poziomie, ale ważne było dla nas uruchomienie wersji beta, aby dać jej szansę na naukę. W cyfrowym świecie liczy się szybkość i podejście charakterystyczne dla startupów, co wiąże się z szybkimi testami nowych wersji i wprowadzaniu poprawek od grupy testerów – powiedział dr Torsten Wingenter, szef innowacji Lufthansy.

Wyszukiwarka najlepszych cen jest dostępna dla użytkowników iPhone’a i Androida poprzez bezpłatną aplikacje Facebook Messenger. W celu rozpoczęcia dialogu w okno wyszukiwarki aplikacji należy wpisać Lufthansa Best Price. Aby przetestować Mildred na ekranie komputera, należy wejść na stronę mildred.lh.com. W obydwu przypadkach wymagane jest posiadanie konta w serwisie Facebook.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.