Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Afera z HMS Tireless w ZEA

Marynarka wojenna, 18 marca 2014

Atomowy okręt podwodny Royal Navy typu Trafalgar, HMS Tireless (S88) otrzymał odmowę wejścia do portu morskiego na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

HMS Tireless (S88) został przyjęty do służby w 1985. Pozostaje w linii jako jeden z 5 ostatnich OP typu Trafalgar. Do ich wycofania dojdzie w najbliższych latach, wraz z pojawieniem się typu Astute / Zdjęcie: Royal Navy

O incydencie informują brytyjskie media, nie precyzując jednak, kiedy do niego doszło. Wiadomo, że HMS Tireless chciał wejść do portu morskiego w ZEA, w celu uzupełnienia zapasów, dokonania kurtuazyjnej wizyty w bazie lokalnej marynarki wojennej, a także spotkania załogi z bliskimi, którzy specjalnie w tym celu wybrali się na Bliski Wschód.

Przyczyny odmowy wejścia HMS Tireless do portu nie są znane. Obie strony uzgodniły wcześniej, że wizyta okrętu w ZEA ma stanowić przystanek podczas jego wielomiesięcznej misji, realizowanej wcześniej m.in. u wybrzeży Gibraltaru.

Okręt przez tydzień pozostawał na międzynarodowych wodach, oczekując pozytywnej decyzji ze strony władz ZEA. Nie doczekawszy się odpowiedzi, dowódca HMS Tireless postanowił skierować go w kierunku indyjskiego portu Goa na zachodzie kraju.

Jako jedną z przyczyn odmowy władz ZEA wymienia się prawdopodobny zły stan techniczny okrętu. Trzeba przypomnieć, że nieco ponad rok temu na jego pokładzie doszło do wycieku z reaktora (Wyciek na HMS Tireless, 2013-02-18). Pozostające w służbie od początku lat 1980., okręty tego typu generalnie uchodzą za dość awaryjne i zawodne (HMS Talent powrócił do domu, 2014-01-29). Do ich wycofania ma dojść wraz z pojawieniem się w linii nowocześniejszych atomowych OP typu Astute, budowanych dla Royal Navy przez BAE Systems (Rozbudowa zakładów w Barrow-in-Furness, 2014-03-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra