Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Afera z HMS Tireless w ZEA

Marynarka wojenna, 18 marca 2014

Atomowy okręt podwodny Royal Navy typu Trafalgar, HMS Tireless (S88) otrzymał odmowę wejścia do portu morskiego na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

HMS Tireless (S88) został przyjęty do służby w 1985. Pozostaje w linii jako jeden z 5 ostatnich OP typu Trafalgar. Do ich wycofania dojdzie w najbliższych latach, wraz z pojawieniem się typu Astute / Zdjęcie: Royal Navy

O incydencie informują brytyjskie media, nie precyzując jednak, kiedy do niego doszło. Wiadomo, że HMS Tireless chciał wejść do portu morskiego w ZEA, w celu uzupełnienia zapasów, dokonania kurtuazyjnej wizyty w bazie lokalnej marynarki wojennej, a także spotkania załogi z bliskimi, którzy specjalnie w tym celu wybrali się na Bliski Wschód.

Przyczyny odmowy wejścia HMS Tireless do portu nie są znane. Obie strony uzgodniły wcześniej, że wizyta okrętu w ZEA ma stanowić przystanek podczas jego wielomiesięcznej misji, realizowanej wcześniej m.in. u wybrzeży Gibraltaru.

Okręt przez tydzień pozostawał na międzynarodowych wodach, oczekując pozytywnej decyzji ze strony władz ZEA. Nie doczekawszy się odpowiedzi, dowódca HMS Tireless postanowił skierować go w kierunku indyjskiego portu Goa na zachodzie kraju.

Jako jedną z przyczyn odmowy władz ZEA wymienia się prawdopodobny zły stan techniczny okrętu. Trzeba przypomnieć, że nieco ponad rok temu na jego pokładzie doszło do wycieku z reaktora (Wyciek na HMS Tireless, 2013-02-18). Pozostające w służbie od początku lat 1980., okręty tego typu generalnie uchodzą za dość awaryjne i zawodne (HMS Talent powrócił do domu, 2014-01-29). Do ich wycofania ma dojść wraz z pojawieniem się w linii nowocześniejszych atomowych OP typu Astute, budowanych dla Royal Navy przez BAE Systems (Rozbudowa zakładów w Barrow-in-Furness, 2014-03-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.