Inspektorat Uzbrojenia podpisał kontrakt o wartości 233,5 mln zł na dostawy 34 wozów rozpoznania technicznego Rosomak-WRT.
W ramach umowy Wojskowe Zakłady Mechaniczne we współpracy z WZM Poznań (odpowiedzialnym za zabudowę specjalistyczną) i ZM Tarnów dostarczą drugi prototyp wozu rozpoznania technicznego Rosomak-WRT do badań kwalifikacyjnych, a po ich pozytywnym wyniku pozostałe 33 pojazdy z serii produkcyjnej. Warto dodać, że w umowie z Inspektoratem Uzbrojenia pojawia się nazwa Wojskowe Zakłady Mechaniczne, a nie Rosomak - Siemianowice Śląskie, jaką obecnie nosi przedsiębiorstwo (Rosomak zamiast WZMS, 2014-03-18).
Warto zauważyć, że będzie to pierwszy seryjnie dostarczany pojazd Wojska Polskiego wyposażony w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia. Bezzałogowe wieżyczki ZSMU-1276A3 z 7,62-mm czołgowym karabinem maszynowym UKM-2000C dostarczą Zakłady Mechaniczne Tarnów. Wymaganiem armii jest wyposażenie stanowiska w broń kalibru 7,62 mm, ale jest ono też dostosowane do mocowania konstrukcji do amunicji 12,7 mm x 99.
Prototyp Rosomaka-WRT był pokazany na targach MSPO w 2011, a zmodyfikowany pojazd zaprezentowano w Kielcach rok później. Załoga wozu rozpoznania technicznego liczy 4-5 żołnierzy, a w jej skład wchodzi kierowca, dowódca, dwóch mechaników oraz, w zależności od potrzeby, sanitariusz.
Zadaniem Rosomaka-WRT jest zapewnienie podstawowej pomocy technicznej uszkodzonym i unieruchomionym pojazdom, dlatego wyposażony jest w żuraw HIAB o udźwigu jedynie 1 tony. Trudniejsze naprawy będą realizowane przez przyszłe wozy pomocy technicznej Rosomak-WPT z wysięgnikiem o udźwigu 4 ton, zdolnym podnieść zespół napędowy Rosomaka-1 (Kolejne Rosomaki dla WP, 2013-10-24). Za holowanie uszkodzonych transporterów opancerzonych odpowiadać będzie wybrany w trwającym obecnie postępowaniu ciężki kołowy pojazd ewakuacji i ratownictwa technicznego na podwoziu ciężarówki 8x8 (Nowe pojazdy ewakuacyjno-ratownicze dla WP, 2014-01-15).