Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Remont USS George Washington

Marynarka wojenna, 05 sierpnia 2014

Huntington Ingalls Industries (HII) opracuje szczegółowy plan wymiany paliwa i przeglądu naprawczego (RCOH) atomowego lotniskowca typu Nimitz, USS George Washington (CVN 73).

Ewentualne wycofanie z linii USS George Washington ograniczy potencjał operacyjny US Navy, jednak paradoksalnie może okazać się bardziej opłacalne pod względem finansowym. Z 327,7 mln USD przeznaczonych na przygotowanie remontu CVN 73, około 300 mln USD (932 mln zł) mogłoby zostać przeznaczone na RCOH kolejnego z Nimitzów, USS John C. Stennis (CVN 74) / Zdjęcie: US Navy

Za opracowanie szczegółów RCOH kolejnego atomowego lotniskowca typu Nimitz odpowiadać będzie należąca do HII stocznia Newport News Shipbuilding. Prace zaplanowano na 12 miesięcy, a ich wartość wyniesie 49,6 mln USD (154,3 mln zł). Do tej pory Departament Obrony USA przeznaczył 327,7 mln USD (1 mld zł) na przygotowania do remontu USS George Washington, w tym zakup materiałów i podzespołów.

Zlecone prace przygotowawcze nie gwarantują ostatecznego przeprowadzenia remontu. US Navy i członkowie amerykańskiej legislatury wciąż nie mogą dojść do porozumienia w sprawie dalszego losu CVN 73 (Zamieszanie z CVN 73, 2014-04-03). Planowane na najbliższe lata cięcia wydatków federalnych, tzw. sekwestracja, może spowodować, że w budżecie obronnym USA zabraknie środków na przegląd naprawczy lotniskowca. Całkowity koszt tego przedsięwzięcia, rozłożonego w czasie na 3-4 lata, szacowany jest obecnie na ponad 4,7 mld USD (14,6 mld zł).

Jeżeli władze federalne nie znajdą funduszy na RCOH USS George Washington, okręt zostanie skreślony ze stanu floty. Okres służby Nimitzów wynosi 50 lat, jednak zakłada on potrzebę przeprowadzenia w połowie resursu remontu oraz modernizacji okrętu. CVN 73 pozostaje w służbie od 4 lipca 1992, co oznacza, że prace nad nim powinny rozpocząć się najpóźniej w 2017.

Warto podkreślić, że ewentualne wycofanie USS George Washington byłoby niezgodne z obecnie obowiązującym prawem. Przyjęta przez Kongres USA uchwała nakazuje bowiem utrzymanie w służbie 11 lotniskowców (USA zachowają 11 lotniskowców, 2013-06-14). Dzięki specjalnej zgodzie parlamentu US Navy uzyskała czasową zgodę na ograniczenie tej liczby do 10, po przedwczesnym skreśleniu ze stanu floty najstarszego amerykańskiego lotniskowca z napędem atomowym, USS Enterprise (CVN 65, USS Enterprise w Newport News Shipyard, 2013-06-21) oraz opóźnieniom w budowie pierwszej z jednostek nowego typu, Gerald R. Ford, USS Gerald R. Ford (CVN 78; Chrzest lotniskowca USS Gerald R. Ford, 2013-11-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.