Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy CV90 Sting

Wojska lądowe, 12 września 2014

BAE Systems przekazało Norwegii pierwszy CV9030N w odmianie wozu inżynieryjnego, Sting (Stormingeniørvogner).

Wozy CV9030N przekazywane są Norwegom na terenie zakładów BAE Systems Hägglunds w Örnsköldsvik / Zdjęcie: BAE Systems

Pojazd przekazano na terenie szwedzkich zakładów producenta w Örnsköldsvik. Odebrany CV9030N to pierwszy z 16 zamówionych przez Norwegów wozów inżynieryjnych. Na początku br., BAE Systems przekazało odbiorcy pierwszy przedseryjny wóz w odmianie bwp (Pierwszy zmodernizowany CV9030N dla Norwegii, 2014-02-26).

W myśl zawartego w 2012 porozumienia, Hæren (wojska lądowe Norwegii) otrzymają 144 nowe/zmodernizowane CV9030N, występujące w 5 odmianach: bojowego wozy piechoty (74), rozpoznania (21), dowodzenia (15), inżynieryjnej (16) i wielozadaniowej (16), które będą służyły jako samobieżne moździerze lub pojazdy do transportu amunicji i wyposażenia wojskowego. Dodatkowo, Norwegowie otrzymają też 2 wozy szkoleniowe, przeznaczone do szkolenia kierowców.

Produkcja seryjna pojazdów rozpocznie się w styczniu 2015 i potrwa do 2017. Wozy będą montowane w nowych zakładach w Örnsköldsvik, których moc produkcyjna wynosi co najmniej 35 CV90 rocznie. Integracja wyposażenia pokładowego bwp odbędzie się bezpośrednio w Norwegii. Ostatni z zamówionych pojazdów trafi do Hæren w 2018.

Dużą rolę w modernizacji norweskich CV90 odgrywa rodzimy przemysł. BAE Systems zaangażował w przedsięwzięcie m.in. Kongsberg Defence & Aerospace, który przewodzi zespołowi złożonemu z Thales Norway i Vinghøg. Koszt programu modernizacyjnego wynosi 500 mln GBP (2,6 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.