BAE Systems przekazało Norwegii pierwszy CV9030N w odmianie wozu inżynieryjnego, Sting (Stormingeniørvogner).
Pojazd przekazano na terenie szwedzkich zakładów producenta w Örnsköldsvik. Odebrany CV9030N to pierwszy z 16 zamówionych przez Norwegów wozów inżynieryjnych. Na początku br., BAE Systems przekazało odbiorcy pierwszy przedseryjny wóz w odmianie bwp (Pierwszy zmodernizowany CV9030N dla Norwegii, 2014-02-26).
W myśl zawartego w 2012 porozumienia, Hæren (wojska lądowe Norwegii) otrzymają 144 nowe/zmodernizowane CV9030N, występujące w 5 odmianach: bojowego wozy piechoty (74), rozpoznania (21), dowodzenia (15), inżynieryjnej (16) i wielozadaniowej (16), które będą służyły jako samobieżne moździerze lub pojazdy do transportu amunicji i wyposażenia wojskowego. Dodatkowo, Norwegowie otrzymają też 2 wozy szkoleniowe, przeznaczone do szkolenia kierowców.
Produkcja seryjna pojazdów rozpocznie się w styczniu 2015 i potrwa do 2017. Wozy będą montowane w nowych zakładach w Örnsköldsvik, których moc produkcyjna wynosi co najmniej 35 CV90 rocznie. Integracja wyposażenia pokładowego bwp odbędzie się bezpośrednio w Norwegii. Ostatni z zamówionych pojazdów trafi do Hæren w 2018.
Dużą rolę w modernizacji norweskich CV90 odgrywa rodzimy przemysł. BAE Systems zaangażował w przedsięwzięcie m.in. Kongsberg Defence & Aerospace, który przewodzi zespołowi złożonemu z Thales Norway i Vinghøg. Koszt programu modernizacyjnego wynosi 500 mln GBP (2,6 mld zł).