Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępna gotowość nowozelandzkich NH90

Lotnictwo wojskowe, 13 lutego 2013

Nowozelandzkie NH90 uzyskały wstępną gotowość operacyjną. Pełna powinna zostać osiągnięta w 2014, wraz z dostawą ostatnich zakontraktowanych maszyn.

Zakup nowozelandzkich NH90 wywołał wiele kontrowersji. Część ekspertów oceniała wiropłaty jako niespełniające wymogów operacyjnych wojsk lotniczych Nowej Zelandii. Chodzi przede wszystkim o rzekomo ograniczone możliwości działań w warunkach zimowych. Krytykowany jest też przeciągający się proces wdrażania maszyn do służby

Umowa na dostawę 8 NH90 (plus jednego na części zamienne) dla Nowej Zelandii została zawarta 31 lipca 2006. Pierwsze wiropłaty dotarły do odbiorcy w 2011, a kolejne 2 w październiku ub.r. (Kolejne NH90 dla Nowej Zelandii, 2012-10-08). Maszyny stacjonują na terenie bazy wojsk lotniczych Ohakea, 25 km na zachód od miasta Palmerston North, na Wyspie Północnej.

Za wdrożenie nowozelandzkich NH90 odpowiada specjalna grupa robocza powołana przez resort obrony. Składa się ona z 2 oddzielnych komisji technicznych. Są one odpowiedzialne za ocenę potencjału operacyjnego oraz przewidywanego zużycia technicznego wraz z kolejnymi etapami zaplanowanej na 30 lat eksploatacji wiropłatów.

NH90 zastąpią wyeksploatowane UH-1H Iroquois / Zdjęcia: MO Nowej Zelandii

Zgodnie z nadaną wstępną gotowością operacyjną nowozelandzkie NH90 uzyskały możliwość realizacji pierwszych zadań. Dotyczy to transportu ludzi i zaopatrzenia oraz działań szkoleniowych na potrzeby wojsk lotniczych i resortu obrony. Geograficznie będą się one ograniczać do terytorium Nowej Zelandii, bez możliwości zaangażowania poza granicami kraju. To ostatnie będzie możliwe dopiero po uzyskaniu przez wiropłaty pełnej gotowości operacyjnej wraz z certyfikacją typu. Ma do tego dojść w 2014. Wówczas też producent maszyn – NHIndustries – dostarczy Nowozelandczykom ostatnie z zamówionych śmigłowców.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.