Nowozelandzkie NH90 uzyskały wstępną gotowość operacyjną. Pełna powinna zostać osiągnięta w 2014, wraz z dostawą ostatnich zakontraktowanych maszyn.
Umowa na dostawę 8 NH90 (plus jednego na części zamienne) dla Nowej Zelandii została zawarta 31 lipca 2006. Pierwsze wiropłaty dotarły do odbiorcy w 2011, a kolejne 2 w październiku ub.r. (Kolejne NH90 dla Nowej Zelandii, 2012-10-08). Maszyny stacjonują na terenie bazy wojsk lotniczych Ohakea, 25 km na zachód od miasta Palmerston North, na Wyspie Północnej.
Za wdrożenie nowozelandzkich NH90 odpowiada specjalna grupa robocza powołana przez resort obrony. Składa się ona z 2 oddzielnych komisji technicznych. Są one odpowiedzialne za ocenę potencjału operacyjnego oraz przewidywanego zużycia technicznego wraz z kolejnymi etapami zaplanowanej na 30 lat eksploatacji wiropłatów.
Zgodnie z nadaną wstępną gotowością operacyjną nowozelandzkie NH90 uzyskały możliwość realizacji pierwszych zadań. Dotyczy to transportu ludzi i zaopatrzenia oraz działań szkoleniowych na potrzeby wojsk lotniczych i resortu obrony. Geograficznie będą się one ograniczać do terytorium Nowej Zelandii, bez możliwości zaangażowania poza granicami kraju. To ostatnie będzie możliwe dopiero po uzyskaniu przez wiropłaty pełnej gotowości operacyjnej wraz z certyfikacją typu. Ma do tego dojść w 2014. Wówczas też producent maszyn – NHIndustries – dostarczy Nowozelandczykom ostatnie z zamówionych śmigłowców.