Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne NH90 dla Nowej Zelandii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 października 2012

Nowozelandczycy odebrali dwa kolejne z 8 zamówionych śmigłowców NH90.

NH90 po wyładowywaniu z pokładu transportowego An-124-100 na terenie bazy wojsk lotniczych Ohakea / Zdjęcie: RNZAF

Śmigłowce zostały przetransportowane na pokładzie An-124-100 do bazy wojsk lotniczych Ohakea, zlokalizowanej 25 km na zachód od miasta Palmerston North, na Wyspie Północnej. Na jej terenie stacjonują dwie eskadry nowozelandzkich wojsk lotniczych (RNZAF): 3. wykorzystująca operacyjnie śmigłowce UH-1H Iroquois i Bell-47 Sioux oraz 42. realizująca zadania szkoleniowe.

Przez najbliższe tygodnie NH90 będą poddawane intensywnym testom odbiorczym, mającym przygotować je do wprowadzenia do służby. W tym samym czasie realizowane będą szkolenia dla pilotów i członków obsługi naziemnej.

NH90 dostarczane są dla RNZAF na mocy kontraktu zawartego z NHIndustries w 2006. Szacowana wartość umowy wynosi 475 mln USD i zakłada przekazanie nowozelandzkim wojskom lotniczym 8 NH90 w wersji lądowej TTH (Tactical Transport Helicopter) i jednego wiropłatu przeznaczeniem na części zamienne.

Pierwsze nowozelandzkie NH90 trafiły do odbiorcy w 2011. Ostatnie cztery śmigłowce mają zostać przekazane RZNAF w 2013. Będą wykorzystywane m.in. do transportu wojsk, reagowania kryzysowego na wypadek klęsk żywiołowych i działań SAR. Zamówione maszyny mają zastąpić wyeksploatowane UH-1H Iroquois, na podobnej zasadzie, jak 5 kupionych w 2008 A109 będzie następcami wiekowych Bell-47 Sioux (5 A109 dla Nowej Zelandii, 2008-05-11).

Nowa Zelandia jest jednym z 14 państw, które zdecydowały się na zakup produkowanych przez NHIndustries śmigłowców NH90. Głównymi odbiorcami NH90 były Francja (Kolejne NH90 dla Francji, 2012-07-29), Niemcy i Włochy (Włoski pokładowy NH90, 2011-06-25). W 2001 dołączyły Portugalia (Portugalia zrezygnowała z NH90, 2012-07-03) i Holandia (Pierwszy morski NH90, 2010-04-22). Później umowy na dostawy zawarły Australia (Akceptacja australijskiego NH90, 2008-12-18), Finlandia (Pierwszy fiński NH90, 2008-03-13), Grecja, Nowa Zelandia (2,2 mld USD nowozelandzkiego budżetu, 2012-05-30), Norwegia (Norweski NH90, 2011-12-05), Oman, Hiszpania (Potrójny oblot Eurocoptera, 2010-12-21), Szwecja i Belgia (Oblot belgijskiego NH90 TTH, 2012-09-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.