Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fincantieri chce wejść na afrykański rynek

Marynarka wojenna, 03 lutego 2014

Włoskie Fincantieri zamierza zbudować nowe zakłady stoczniowe w Mombasie, na południowym wschodzie Kenii. Ruch ten ma pozwolić Włochom szerzej wejść na afrykański rynek zbrojeniowy z własną ofertą handlową.

Zdjęcie: MO Kenii

Informacja na ten temat padła z ust przedstawicieli Fincantieri, wizytujących port morski w kenijskiej Mombasie na pokładzie lotniskowca Marina Militare (marynarki wojennej Włoch), Cavour (550). Nowe włoskie zakłady stoczniowe mogłyby powstać do końca br.

Ich budowa pozwoli Włochom na poszerzenie współpracy z marynarką wojenną Kenii. Dla przypomnienia, włoskie przedsiębiorstwo odpowiadało w latach 2008-2011 za remont i modernizację 2 kenijskich kutrów rakietowych: KNS Nyayo (P3126) (na zdjęciu) i KNS Umoja (P3127). Okręty były remontowane na terenie zakładów Muggiano w La Spezia na północnym zachodzie kraju.

Omawiane plany Fincantieri związane są z ambitną strategią wejścia Włochów na afrykański rynek zbrojeniowy. Odnotowywany w ostatnich latach wzrost aktywności piratów i grup terrorystycznych na wodach okalających kontynent (Gorsza kondycja piratów, 2013-07-19), zmusiły wiele państw do zakupu nowego uzbrojenia i wyposażenia wojskowego. Stąd rosnąca liczba zamówień m.in. na okręty patrolowe (Patrolowce od Nautic Africa, 2013-07-18, UE utworzy straż wybrzeża Somalii?, 2013-10-09).

Dla przykładu, marynarka wojenna Kenii wzbogaciła się w ostatnim czasie m.in. o 2 łodzie półsztywne przekazane przez Wielką Brytanię (Brytyjskie wsparcie dla Kenii, 2013-07-18) oraz o okręt patrolowy typu P400, KNS Harambee II (ex-La Railleuse (P689)), użytkowany pierwotnie przez Marine Nationale (marynarkę wojenną Francji). Włoskiemu Fincantieri zależałoby m.in. na uzyskaniu zlecenia dotyczącego wsparcia technicznego tych jednostek. Uruchomienie własnych zakładów stoczniowych w Mombasie bardzo by ich do tego celu przybliżyło.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra