Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Południowoafrykański bałagan

Wojska lądowe, 04 lutego 2014

Wojska lądowe RPA nie mogą doliczyć się tysięcy egzemplarzy uzbrojenia i wyposażenia, w tym co najmniej 71 pojazdów.

Zdjęcie: MO RPA

Afera wybuchła przy okazji powszechnego spisu uzbrojenia i wyposażenia South African Army (SAA, wojsk lądowych RPA). Tylko w bazie logistycznej w Polokwane na terenie północno wschodniej prowincji Limpopo brakuje 71 pojazdów wojskowych, w tym m.in. samochodów patrolowych Mamba (Brytyjski kadłub Mamby, 2012-08-18), samochodów ciężarowych rodziny Samil, a także cystern, kuchni polowych i innych pojazdów logistycznych.

Do końca nie wiadomo, co stało się z brakującymi pojazdami. Część z nich została najprawdopodobniej skradziona. W wielu przypadkach jest to zapewne zwyczajny brak kontroli nad tym, kto i do jakich celów użytkuje wspomniane wozy, co jest z kolei wynikiem nieprzestrzegania regulaminu i braku przejrzystej ewidencji.

Problem jest jednak znacznie poważniejszy, bowiem SAA nie mogą doliczyć się tysięcy egzemplarzy zakupionego wyposażenia, w tym najprawdopodobniej też uzbrojenia. Zjawisko to jest jednak typowe dla całości sił zbrojnych RPA, gdzie wieloletnie zaniedbania i nieprzestrzeganie ogólnie ustalonych zasad eksploatacji i obsługi technicznej sprzętu wojskowego skutkują m.in. jego szybkim zużywaniem się i awariami (Remont SAS Manthatisi, 2013-09-18, Gripeny SAAF powrócą do służby, 2013-09-06).

To z kolei stawia pod znakiem zapytania sens dalszych zakupów uzbrojenia, w tym m.in. kołowych transporterów opancerzonych Badger 8x8 (Pierwsze Badgery jesienią 2015, 2013-11-21, Porozumienie w sprawie Badgerów, 2013-11-14). Wydane w związku z tym przedsięwzięciem pieniądze, około 790 mln USD (2,4 mld zł), mogą bowiem zostać roztrwonione, zwłaszcza jeśli nowy sprzęt nie będzie należycie obsługiwany czy ewidencjonowany.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.