Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy KT-1P dla Peru

Lotnictwo wojskowe, 03 marca 2014

Oblatano pierwszy samolot szkolny KT-1P przeznaczony dla wojsk lotniczych Peru.

Zaloga KT-1P po zakończeniu pierwszego lotu / Zdjęcie: KAI

Pierwszy samolot szkolny z napędem turbośmigłowym KT-1P, przeznaczony dlaFuerza Aérea del Perú (FAP, wojsk lotniczych Peru) wzbił się w powietrze 19 lutego, ale producent poinformował o tym z pewnym opóźnieniem. Wydarzenie miało miejsce w zakładach Korea Aerospace Industries (KAI) w Sacheon. Umowa w sprawie zakupu 20 KT-1P została zawarta przez Republikę Korei i Peru w 2012 (KAI KT-1 dla Peru, 2012-11-07). Jej wartość to 210 mln USD (ok. 640 mln zł).

Zakończenie prób KT-1P w Sacheon w podstawowej konfiguracji nastąpić ma w kwietniu. Do stycznia 2015 Koreańczycy zamierzają uzyskać certyfikat zdatności do lotu dla wersji uzbrojonej. Samolot może przenosić zasobnik z FLIR pod kadłubem, a na węzłach podskrzydłowych – zasobniki z 12,7-mm km, niekierowane pociski rakietowe, bomby lub pociski szkolne.

Następnie 4 seryjne samoloty zostaną wysłane do Peru. W listopadzie ub. r. w bazie FAP Las Palmas w Limie otwarto zakłady, w których zrealizowana zostanie produkcja pozostałych 16 KT-1P, z użyciem części dostarczonych przez KAI. Prace rozpoczną się w maju br. Wszystkie samoloty mają znaleźć się w służbie w 2016. Zastąpią one EMB-312 i MB-339.

KT-1 Woongbi jest pierwszą konstrukcją opracowaną samodzielnie przez południowokoreański przemysł lotniczy. Został on skonstruowany w celu zastąpienia w służbie samolotów T-41, T-37 i O-2. Dla potrzeb Daehanminguk Gong-gun (wojsk lotniczych Republiki Korei) produkowano dwie wersje Woongbi. W latach 1999-2004 zbudowano 80 egz. wersji szkolnej KT-1, których dostawy zrealizowano pomiędzy listopadem 2000 i czerwcem 2004. Oprócz tego opracowano też wersję KA-1, uderzeniową i przystosowaną do wskazywania celów. Przedsiębiorstwo wyprodukowało 25 (według innych źródeł 20) egzemplarzy w latach 2003-2006, które przekazano wojsku w okresie lipiec 2005-grudzień 2006.

Innymi użytkownikami Woongbi są wojska lotnicze Indonezji (17 KT-1B) i Turcji (40 KT-1T). Cena jednostkowa KT-1 wynosi 6-8 mln USD (18,2-24,4 mln zł). KAI liczy, że sukces KT-1P pozwoli na zdobycie innych zamówień z Ameryki Pd., gdzie niepodzielnie króluje Embraer EMB-314 Super Tucano (LAAD 2013: Nowi nabywcy Super Tucano, 2013-04-11). Według źródeł południowokoreańskich nabyciem kolejnych 15 samolotów zainteresowana jest Turcja. Wśród innych potencjalnych chętnych wymienia się także Rwandę i Tajlandię.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra