Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LAS dla Afganistanu później

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 23 stycznia 2013

USAF odroczyły podjęcie decyzji w sprawie zakupu 20 lekkich samolotów wsparcia (LAS) dla Afganistanu. Decyzja miała być podjęta w styczniu.

Embraer (EMB 314) A-29 Super Tucano, w odróżnieniu od konkurencyjnego Hawker Beechcrafta AT-6C, jest sprawdzoną konstrukcją, eksploatowaną w warunkach bojowych (na zdjęciu samolot z partii wyprodukowanej dla Indonezji). Z drugiej strony trudno sobie wyobrazić samodzielne działania Afgańczyków, bez wsparcia lotnictwa / Zdjęcie: Embraer

W wydanym przez dowództwo USAF oświadczeniu, podano tylko, że nadal prowadzona jest procedura przetargowa, a wybór samolotu zostanie dokonany wciągu najbliższych miesięcy. O zwycięstwo w przetargu ubiegają się Sierra Nevada Corporation (SNC) oferująca brazylijskie samoloty Embraer A-29 Super Tucano zakupione m.in. przez Angolę, Indonezję, Ekwador, Gwatemalę i Mauretanię (Gwatemala kupuje Super Tucano, 2012-10-19, Indonezyjskie Super Tucano, 2012-08-07, Afrykańskie Super Tucano, 2012-03-29) i Hawker Beechcraft z maszynami T-6C Texan II. Wartość ostatecznej umowy wraz z pakietami: logistycznym i szkolenia szacowany jest na 355 mln USD.

To już drugi przetarg na samoloty dla wojsk lotniczych Afganistanu. Pierwszy, rozstrzygnięty w grudniu 2011 na korzyść SNC i Embraera (Amerykanie wybrali Super Tucano, 2011-12-31), został unieważniony z powodu braków w dokumentacji przetargowej oraz protestów i zaskarżeń decyzji USAF przez Hawker Beechcrafta (Pozew Hawker Beechcrafta, 2011-12-28, Anulowane zwycięstwo Super Tucano, 2012-03-01). Ważną rolę w unieważnieniu decyzji amerykańskich sił powietrznych odegrały również naciski polityków powiązanych z Hawker Beechcraftem, którzy powoływali się na ochronę miejsc pracy i interes amerykańskich przedsiębiorstw.

Przetarg wznowiono po raz drugi w kwietniu 2012, już w formie zapytania ofertowego skierowanego do tych samych oferentów. Dzięki temu można było zrezygnować ze wstępnego etapu, ponieważ zarówno SNC, jak i Hawker Beechcraft posiadali kompletne oferty USAF (Wznowienie LAS w kwietniu, 2012-04-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.