Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze indyjskie Ka-31 po remoncie

Lotnictwo wojskowe, 06 maja 2015

Zakłady KumAPP dostarczyły Indiom dwa pierwsze wyremontowane śmigłowce Ka-31.

Jeden z pary indyjskich śmigłowców Ka-31, wyremontowanych przez KumAPP, które trafiły do użytkownika / Zdjęcie: Wiertalioty Rosji

Dziś przedsiębiorstwo KumAPP (OAO Kumiertajskoje awiacjonnoje proizwodstwiennoje predprijatie), wchodzące w skład koncernu Wiertalioty Rosji, przekazało stronie indyjskiej pierwsze dwa śmigłowce pokładowe wczesnego ostrzegania Ka-31, które przeszły remont generalny.

Indie zamówiły Ka-31 po raz pierwszy w 1999. 9 śmigłowców kosztowało 207 mln USD. Ich dostawy zrealizowano do końca 2004. Pięć lat później rząd w New Delhi postanowił nabyć 5 kolejnych Ka-31, w cenie jednostkowej ok. 20 mln USD.

Najważniejszym elementem wyposażenia Ka-31 jest radiolokator impulsowo-dopplerowskim E801M Oko, którego antena jest zabudowana obrotowo pod kadłubem śmigłowca. Radar może śledzić okręty, statki powietrzne i pociski manewrujące. Ka-31 może być używany także do zadań patrolowych, antypirackich i poszukiwawczo-ratowniczych.

Indyjskie wiropłaty operują z pokładu lotniskowca INS Viraat (Bliski koniec INS Viraat, 2015-02-13) i fregat typu Talwar (Kolizja INS Talwar, 2013-12-27), a także z baz lądowych. W celu zapewnienia ich stałej obsługi technicznej w bazie Goa utworzono centrum, w którym co roku pojawiają się przedstawiciele KumAPP, aby wykonywać tam prace.

Trwałość użytkowa 6 indyjskich Ka-31 dobiegła już końca, w związku z czym konieczne było przeprowadzenie ich remontu generalnego. Zrealizowano go w zakładach KumAPP w Kumertau w Baszkirii. Pozostałe Ka-31, które są tam obecnie remontowane mają trafić do użytkownika w późniejszym terminie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.