Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Navantia przejmie kontrolę nad AWD

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 grudnia 2015

Władze Australii przekażą hiszpańskiej Navantii kontrolę nad budową niszczycieli rakietowych typu Hobart.

Głównym zadaniem hiszpańskich specjalistów będzie dokonanie analizy przeprowadzonych już prac stoczniowych i opracowanie planu naprawczego. Wdrożenie nowej strategii pozwoli na zmniejszenie opóźnień w terminarzu dostaw okrętów i powstrzymanie dalszego wzrostu kosztów budowy niszczycieli / Zdjęcie: AWD Alliance

Kolejna grupa specjalistów z Hiszpanii uda się do Australii by usprawnić proces budowy nowych niszczycieli rakietowych typu Hobart (Navantia chce przejąć kontrolę nad AWD, 2015-05-27). Okręty powstają na terenie stoczni ASC w Adelajdzie na południu kraju. Jednostki wytwarzane są przez konsorcjum AWD (Air Warfare Destroyer) Alliance, w skład którego wchodzi również Raytheon Australia i rząd centralny.

Budowa australijskich niszczycieli postępuje mimo towarzyszącej jej atmosfery skandalu. Harmonogram prac przekroczono już o co najmniej 3 lata. Ponadto koszt wytworzenia okrętów wyraźnie wzrósł w porównaniu do pierwotnych założeń. Co gorsza żadna ze stron zainteresowanych realizacją przedsięwzięcia nie jest w stanie dokładnie obliczyć nowego kosztorysu.

W 2017 Royal Australian Navy (RAN, królewska marynarka wojenna Australii) powinna wprowadzić do służby pierwszą z jednostek – HMAS Hobart. Przed kilkoma tygodniami AWD Alliance rozpoczęło przygotowania do pierwszych testów morskich niszczyciela, które powinny rozpocząć się już w 2016. Okręt zwodowano w maju br.

W najbliższych miesiącach ma zakończyć się pierwszy zasadniczy etap budowy 2. z niszczycieli, przyszłego HMAS Brisbane. Prace nad jednostką są zaawansowane w 70%, a na przełomie 2015/2016 scalone zostaną ostatnie sekcje kadłuba. Z kolei w połowie listopada w Adelaide położono stępkę pod HMAS Sydney – ostatni z okrętów typu Hobart (Stępka pod ostatni AWD, 2015-11-19). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.