Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni lot C-17A na Antarktydę

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 24 lutego 2016

Australijski ciężki samolot transportowy C-17A Globemaster III wykonał ostatni lot na Antarktydę.

Australijski C-17A Globemaster III na płycie lotniska Wilkins / Zdjęcie: MO Australii

Samolot wylądował na lotnisku Wilkins, leżącym na Wybrzeżu Budda, na Ziemi Wilkesa, na Australijskim Terytorium Antarktycznym. W jego wnętrzu znajdowało się zaopatrzenie dla członków australijskiej misji badawczej na Antarktydzie.

Od listopada 2015 australijskie C-17A wykonały 5 lotów na Antarktydę (Australijski C-17 na Antarktydzie, 2015-11-23). Samoloty startowały z Hobart na Tasmanii i docierały na miejsce po pokonaniu dystansu 3450 km. Misje C-17 były elementem prób, podejmowanych w celu polepszenia zaopatrzenia stacjonujących tam naukowców.

W najbliższych tygodniach przedstawiciele Royal Australian Air Force (RAAF, królewskich wojsk lotniczych Australii) i Australian Antarctic Division przeanalizują wyniki przeprowadzonych prób. Na ich podstawie podejmą decyzję o ewentualnym uruchomieniu stałych lotów zaopatrzeniowych australijskich Globemasterów na wschodnią Antarktydę (Australia odebrała ostatni C-17A, 2015-11-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.