Uralskie Biuro Konstruktorskie Budowy Maszyn Transportowych (UKBTM) w kalendarzu opublikowanym z okazji 75-lecia istnienia ujawnił wygląd opancerzonego wozu ewakuacyjno-remontowego (BREM) T-16 (obiekt 152) na bazie czołgu T-14 Armata. Według ekspertów, może on automatycznie kotwiczyć i ewakuować uszkodzone pojazdy z zagrożonego obszaru (pola walki). Dzięki systemowi pozycjonowania satelitarnego wóz może zostać włączony do automatycznego systemu sterowania i dowodzenia (Tańsze Armaty, 2016-06-29).
BREM T-16 jest napędzany silnikiem A-85-3A o mocy 1500 KM. Z czołgu T-14 w jego konstrukcji wykorzystano m.in. system ochrony dynamicznej, system stawiania zasłon dymnych i ochrony elektromagnetycznej oraz osłony chroniące kadłub i dźwig. Projektantem T-16 jest UKBTM, ale jego producentem będzie Uralwagonzawod – producent czołgów T-14.
Wóz T-16 jest wyposażony w dźwig o udźwigu do 10 ton. W trybie pracy jako wciągarka może holować pojazdy ważące nawet 80 ton. Dodatkowy manipulator może podnosić mniejsze obiekty, o masie do 900 kg. W T-16 umieszczono też przedział remontowy wyposażony m.in. w agregat spawalniczy. Do robót ziemnych wóz wyposażono w lemiesz.
Załoga BREM T-16 to 3-4 żołnierzy umieszczonych w opancerzonej kapsule. Operatorzy urządzeń zewnętrznych mogą nimi operować bez jej opuszczania. Wóz wyposażony jest także w zdalnie sterowany moduł bojowy uzbrojony w karabin maszynowy Kord kal. 12,7 mm.