Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T-16 i T-15 na bazie T-14 Armata

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 21 stycznia 2017

Uralskie Biuro Konstruktorskie Budowy Maszyn Transportowych (UKBTM) w kalendarzu opublikowanym z okazji 75-lecia istnienia ujawnił wygląd opancerzonego wozu ewakuacyjno-remontowego (BREM) T-16 (obiekt 152) na bazie czołgu T-14 Armata. Według ekspertów, może on automatycznie kotwiczyć i ewakuować uszkodzone pojazdy z zagrożonego obszaru (pola walki). Dzięki systemowi pozycjonowania satelitarnego wóz może zostać włączony do automatycznego systemu sterowania i dowodzenia (Tańsze Armaty, 2016-06-29).

UKBTM ujawnił wygląd opancerzonego wozu ewakuacyjno-remontowego (BREM) T-16 (obiekt 152) na bazie czołgu T-14 Armata

BREM T-16 jest napędzany silnikiem A-85-3A o mocy 1500 KM. Z czołgu T-14 w jego konstrukcji wykorzystano m.in. system ochrony dynamicznej, system stawiania zasłon dymnych i ochrony elektromagnetycznej oraz osłony chroniące kadłub i dźwig. Projektantem T-16 jest UKBTM, ale jego producentem będzie Uralwagonzawod – producent czołgów T-14.

Wóz T-16 jest wyposażony w dźwig o udźwigu do 10 ton. W trybie pracy jako wciągarka może holować pojazdy ważące nawet 80 ton. Dodatkowy manipulator może podnosić mniejsze obiekty, o masie do 900 kg. W T-16 umieszczono też przedział remontowy wyposażony m.in. w agregat spawalniczy. Do robót ziemnych wóz wyposażono w lemiesz.

Załoga BREM T-16 to 3-4 żołnierzy umieszczonych w opancerzonej kapsule. Operatorzy urządzeń zewnętrznych mogą nimi operować bez jej opuszczania. Wóz wyposażony jest także w zdalnie sterowany moduł bojowy uzbrojony w karabin maszynowy Kord kal. 12,7 mm.

 A to inny pojazdz kalendarza UKBTM oparty na konstrukcji T-14 – bojowy wóz piechoty BMP T-15


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.