Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

100 tys. h nalotu F-35

Lotnictwo wojskowe, 25 lipca 2017

Flota wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A/B/C Lightning II, eksploatowanych na całym świecie, wylatała 100 tys. godzin.

Brytyjskie F-35B uzbrojone będą m.in. w kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-132 ASRAAM / Zdjęcie: Andy Bones Wolfe, Lockheed Martin

Według zarządzającego programem Jeffa Babione oznacza to znaczący poziom dojrzałości samolotu i jego uzbrojenia. Jesteśmy w pełni przygotowani do zakończenia prac rozwojowych oprogramowania Block 3F do końca 2017 – dodał Babione.

Testy, jakie pozostały do zrealizowania w ramach prac rozwojowych F-35B i F-35C obejmują: sprawdzenie ostatecznej wersji oprogramowania 3F, badania obciążeń w locie z dużą prędkością i pozostałe próby uzbrojenia. W przypadku F-35B konieczne jest też przeprowadzenie prób operowania z pokładu lotniskowca wyposażonego w skocznię i operowania z lotnisk pozbawionych rozbudowanej infrastruktury naziemnej.

W ostatnich miesiącach przeprowadzono próby manewrowości F-35A w granicznych punktach obwiedni obciążeń dopuszczalnych oraz zrealizowano testy odpaleń kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-132 ASRAAM i zrzuty bomb kierowanych laserowo Paveway IV (obydwa typu uzbrojenia przeznaczone są dla brytyjskich F-35).

Oprócz tego wykonano 45 z 50 zaplanowanych prób jednoczesnego zwalczania wielu celów i odpalania / zrzutu wielu pocisków / bomb oraz przeprowadzono próby strzelań 25-mm działka GAU-22/A, przenoszonego w zasobniku podkadłubowym (Test zrzutu GBU-12 z F-35C, 2017-04-23, Zakończenie prób działka F-35B, 2017-05-23,). Sprawdzono też działanie spadochronu hamującego, w jaki wyposażone zostaną norweskie F-35A (Testy spadochronu dla norweskich F-35A, 2017-04-20) i przeprowadzono odpalenia kpr p-p AIM-9X w locie plecowym (F-35C odpala AIM-9X w locie plecowym , 2017-06-30).

Dotychczas wstępną zdolność bojową zgłosiły 2 rodzaje sił zbrojnych eksploatujące Lightningi II: US Marine Corps (F-35B) – w lipcu 2015 i US Air Force (F-35A) – w sierpniu 2016 (PAS 2017: Pokaz w locie F-35A, 2017-06-19).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.