20 maja 2019 Airbus dostarczył 12-tysięczny duży samolot pasażerski. Był to A220-100, zmontowany w Mirabel w Kanadzie i przekazany amerykańskim Delta Air Lines. 8 maja samolot ten wykonał lot próbny po specjalnej trasie nad prowincją Quebec.
Jubileuszowy samolot to zarazem dwunasty A220 dostarczony Delta Air Lines do tej pory. Przewoźnik otrzymał swojego pierwszego A220 w październiku 2018. Samolot ten rozpoczął regularną obsługę połączeń w lutym 2019. Delta są pierwszymi amerykańskimi liniami lotniczymi eksploatującymi A220 i jednocześnie największym nabywcą tego typu, z potwierdzonym zamówieniem na 90 samolotów.
Airbus dostarczył swój pierwszy samolot, A300B2 liniom Air France, w 1974. Odbiorcami kolejnych jubileuszowych samolotów były: nr 1000 – Air France (A340-300, w marcu 1993), nr 2000 – Lufthansa (A340-300, w maju 1999), nr 3000 – Jetblue Airways (A320, w lipcu 2002), nr 4000 – Lufthansa (A330-300, we wrześniu 2005), nr 5000 – Qantas (A330-200, w grudniu 2007), nr 6000 – Emirates (A380, w styczniu 2010), nr 7000 – US Airways (A321, w grudniu 2011), nr 8000 – Air Asia (A320, w sierpniu 2013), nr 9000 – VieJetAir (A321, w marcu 2015), nr 10 000 – Singapore Airlines (A350-900, w październiku 2016, 10-tysięczny Airbus dostarczony , 2016-10-15) i nr 11 000 – Frontier Airlines (A320, w marcu 2018).
Portfel zamówień Airbusa obejmuje obecnie 7287 samolotów (stan na 30 kwietnia br.). Największy rywal koncernu z Tuluzy – Boeing, dostarczył dotychczas ponad 19,5 tysiąca dużych samolotów pasażerskich i ma zamówienia na niemal 6 tys. kolejnych (Boeing w kwietniu: tylko 23 samoloty, 2019-05-18).