Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cztery setki MH-60 dla US Navy

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 lipca 2013

Sikorsky poinformował o dostarczeniu marynarce wojennej USA czterechsetnego śmigłowca morskiego rodziny MH-60 Seahawk.

MH60S (na zdjęciu) i MH60R wchodziły do służby w US Navy w latach, odpowiednio, 2002 i 2006. Śmigłowce zdołały już osiągnąć nalot na poziomie 660 tys. h (razem). Wyposażenie wiropłatów jest stale unowocześnianie, co umożliwia zachowanie efektywności realizacji stawianych im zadań oraz poszerzanie zakresu możliwych do wypełniania misji. Począwszy od 2014 MH-60S mają uzyskać możliwość wykonywania działań przeciwminowych / Zdjęcie: US Navy

Symboliczny 400. MH-60 został przekazany 24 czerwca, jednak producent poinformował o tym dopiero teraz. W chwili obecnej marynarka wojenna USA użytkuje 166 MH-60R w odmianie ZOP oraz 234 MH-60S w wersji transportowo-poszukiwawczej. Docelowo US Navy chce mieć odpowiednio 291 i 275 wiropłatów w wymienionych konfiguracjach.

Seahawki budowane są dla US Navy w oparciu o 5-letnie umowy zawierane między producentem  a przyszłym użytkownikiem. Obecna, obowiązująca do 2017, zakłada budowę 193 MH-60 w obydwu odmianach. Dodatkowo, do wartości tej doliczają się także 24 MH-60R zamówione w 2011 przez królewską marynarkę wojenną Australii (RAN) (Australijczycy wybrali MH-60R, 2011-06-16). Pierwszy z australijskich wiropłatów został już oblatany (Pierwszy Romeo dla Australii, 2013-07-03).

Przypomnijmy, że pod koniec 2012 Seahawki zostały zamówione przez Danię (Seahawki dla Danii, 2012-12-07, Dania wybrała Seahawki, 2012-11-22). Marynarka wojenna tego państwa ma otrzymać 9 wiropłatów w wersji MH-60R. Dostawy śmigłowców mają rozpocząć się już w 2014, 2 lata wcześniej niż pierwotnie zapowiadano.

Produkowane przez Sikorsky MH-60 były też blisko wygranej w przetargu na wiropłaty morskie dla Korei Południowej (MH-60R dla Seulu, 2012-05-17). Ostateczne, Seul zdecydował się jednak na zakup AW159 włosko-brytyjskiej AgustyWestland (Szczegóły porozumienia o zakupie AW159, 2013-01-18, A jednak AW159, 2013-01-15).

Pod koniec kwietnia 2013 US Naval Air Systems Command (NAVAIR – Dowództwo lotnictwa marynarki wojennej USA) poinformowało o rozpoczęciu poszukiwań następców Seahawków (NAVAIR poszukuje następców Seahawka, 2013-04-29). Nowe wiropłaty mają być zdolne do realizacji wszystkich zadań stawianych obecnie MH-60. Powinny jednak cechować się nowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, zmniejszającymi m.in. koszty ich eksploatacji oraz unowocześnionym wyposażeniem pokładowym.

Nowe śmigłowce miałyby zasilać US Navy począwszy od ok. 2028. Powinny wówczas rozpocząć proces systematycznego zastępowania Seahawków, których służba ma trwać do lat 2030. Aby utrzymywane do tego czasu w linii wiropłaty w dalszym ciągu były w stanie odpowiadać wymaganiom współczesnego pola walki, ich użytkownik rozpoczął już działania związane z modernizacją przenoszonego przez nie wyposażenia pokładowego, w tym awioniki i kokpitów (Modernizacja MH-60 US Navy, 2012-04-12).

Odpowiedzialnym za realizację tego zadania będzie Lockheed Martin. Warto zaznaczyć, że koncern odpowiada już za instalację na Seahawkach zestawów awionicznych Common Cockpit. W lutym br. producent informował o dostarczeniu 400. egzemplarza awioniki MH-60 (400. Common Cockpit, 2013-02-26). Został on zamontowany na wspomnianym pierwszym australijskim MH-60R.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.