Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US-2 prosto z Japonii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 lutego 2016

Nowe indyjskie wodnosamoloty US-2 najprawdopodobniej będą wytarzane w Japonii.

W najbliższych latach Indie pozyskają tuzin japońskich wodnosamolotów US-2. Negocjowane obecnie porozumienie ma zawierać w sobie opcję, po wykorzystaniu której wielkość indyjskiego zamówienia może wzrosnąć naweg do 18 statków powietrznych. Wszystkie samoloty najprawdopodobniej będą wytwarzane w Japonii przez rodzime ShinMaywa / Zdjęcie: MO Japonii

Według anonimowych źródeł w resorcie obrony, na które powołują się indyjskie media, rząd premiera Narendry Modiego miał odstąpić od planów uruchomienia lokalnej produkcji wodnosamolotów Utility Seaplane Mark 2 (US-2). W najbliższych latach Indie pozyskają co najmniej tuzin statków powietrznych, zaprojektowanych przez japońskie ShinMaywa. Samoloty najprawdopdobniej będą wytwarzane bezpośrednio w Japonii.

Pod koniec 2015 władze w New Delhi i Tokio zawarły wstępne porozumienie o sprzedaży Indiom nowych wodnosamolotów (Tuzin US-2i dla Indii, 2016-01-05). Indyjskim władzom zależało na przeniesieniu produkcji większości US-2 bezpośrednio do kraju. Statki powietrzne miały być wytwarzane w ramach strategii gospodarczej Buy and Make (Indian), zainicjowanej przez rząd premiera Modiego.  

Za produkcję samolotów odpowiadałoby jedno z lokalnych przedsiębiorstw zbrojeniowych. Japońskie ShinMaywa miało udostępnić indyjskiemu partnerowi technologię niezbędną do wytwarzania US-2, a także nadzorować proces produkcyjny. Według źródeł agencji prasowej United News of India, rząd Narendry Modiego odstąpił od tych planów ze względu na nieprzygotowanie rodzimego przemysłu do dostawy tego typu statków powietrznych. New Delhi liczy, że będzie mogło wynegocjować korzystniejsze warunki umowy offsetowej w zamian za zgodę na utrzymanie produkcji US-2 w Japonii.

US-2 będą eksploatowane przez Bhāratīya Nau Senā (marynarkę wojenną Indii). Większość wodnosamolotów ma stacjonować w bazach wojskowych na archipelagu Andamanów i Nikobarów. Będą służyły do patrolowania wschodnich wód Oceanu Indyjskiego i monitorowania aktywności okrętów Marynarki Wojennej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej ChRL. W tym samym celu do Port Blair, stolicy tego indyjskiego terytorium zamorskiego, przebazowano morskie samoloty patrolowe P-8I Neptune (P-8I na Andamanach, 2016-01-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.