Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brytyjskie zbrojenia

Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 23 listopada 2015

Brytyjskie media ujawniły część planów resortu obrony, dotyczących zakupów uzbrojenia i wyposażenia.

Najważniejszą decyzją podjętą w ramach najnowszego SDSR jest zakup przez Londyn morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Dzisiaj po południu premier David Cameron ma przedstawić Izbie Gmin szczegóły Strategicznego Przeglądu Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR). Brytyjskie media podały już niektóre z nich. Całość wydatków na obronność ma sięgnąć 178 mld GBP (1,08 bln zł) w ciągu następnej dekady.

Najważniejszą wiadomością jest zakup 9 morskich samolotów patrolowych Boeing P-8A Poseidon (Londyn wybierze P-8A?, 2015-05-12). Dzięki temu Londyn odzyska zdolności do śledzenia i zwalczania nieprzyjacielskich okrętów podwodnych, utracone po zezłomowaniu Nimrodów MRA.4, a także prowadzenia misji wywiadowczych i rozpoznawczych nad lądem. Miejscem stacjonowania P-8 będzie baza RAF Lossiemouth w Szkocji. Mają one osiągnąć zdolność bojową w 2020.

Oprócz tego przedłużona zostanie trwałość użytkowa samolotów wielozadaniowych Eurofighter Typhoon, o 10 lat, do 2040. Pozwoli to na wyekwipowanie 2 kolejnych eskadr. Dzięki temu Royal Air Force będą miały na stanie 7 eskadr bojowych, liczących 12 Typhoonów każda. Samoloty zyskają nowe zdolności wykonywania uderzeń na cele naziemne i zostaną wyposażone w nowe radiolokatory z anteną fazowaną Captor-E (Eurofighter zrzuca Storm Shadow, 2015-11-10, Litening 5 dla Eurofightera , 2015-09-21).

Do 2025 utworzone zostaną 2 tzw. Brygady Uderzeniowe British Army, zdolne do szybkiego przebazowania na duże odległości, przy minimalnym wsparciu logistycznym. Każda z nich ma liczyć ok. 5000 żołnierzy. Jednym z elementów ich wyposażenia będą wozy bojowe rodziny Ajax (Kamuflaż dla Ajaxa, 2015-09-24).

Według niepotwierdzonych informacji rząd Camerona ma potwierdzić chęć zakupu 138 samolotów wielozadaniowych F-35 (Brytyjski pilot F-35B zrzuca Paveway IV, 2015-06-22). Do 2023 w służbie mają znaleźć się 24 z nich, stacjonujące na pokładach lotniskowców typu Queen Elizabeth.

Royal Navy otrzyma 8 jednostek typu 26 Global Combat Ship, które zastąpią w służbie fregaty typu 23. Jest to pewne rozczarowanie dla marynarzy, którzy liczyli na minimum 13 nowych okrętów (DSEI 2015: Armaty morskie dla GCS, 2015-09-19). Co więcej, śmigłowcowiec HMS Ocean, pełniący obecnie rolę okrętu flagowego Royal Navy zostanie spisany ze stanu, w celu zaoszczędzenia funduszy (Osprey na HMS Ocean, 2015-10-06).

Zwiększona zostanie też dwukrotnie, do 20, liczba bojowych bezzałogowych statków latających. Więcej funduszy przeznaczonych będzie na wyposażenie wojsk specjalnych i cyberbezpieczeństwa. Mówi się również o rekrutacji 1900 nowych szpiegów (sic!).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.