Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni lot F/A-18C US Navy

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Pożegnania, 06 października 2019

2 października 2019 ostatni lot w służbie operacyjnej US Navy odbył wielozadaniowy samolot pokładowy F/A-18C Hornet. Odbył się on z Naval Air Station Oceana w Virginia Beach w stanie Wirginia. Samolot pilotował por. Andrew Jalali. Lot trwał 1,5 godziny.

Co ciekawe, por. Jalali urodził się w 1988 – w tym samym roku, w którym US Navy rozpoczęła eksploatację samolotu F/A-18C nr 300, którym leciał. Pierwszy lot w barwach marynarki wojennej USA ten Hornet wykonał 14 października 1988.

Wielozadaniowy samolot pokładowy F/A-18C Hornet startuje do ostatniego lotu w barwach US Navy z Naval Air Station Oceana w Virginia Beach / Zdjęcie: US Navy

Samoloty F/A-18C/D weszły do służby operacyjnej w US Navy w 1 lipca 1984. Hornet, który wykonał ostatni lot w barwach USN, należał do Strike Fighter Squadron (VFA) 106 w Cecil Field na Florydzie. W ciągu ostatniego roku VFA-106 zmniejszał liczbę swych F/A-18, przekazując ponad 50 z nich do US Marine Corps i rezerwy. Niektóre zostały bowiem zachowywane do wykorzystania w przyszłości, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Korpus piechoty morskiej USA zamierza wykorzystywać F/A-18C/D do 2030. Wtedy mają je całkowicie zastąpić samoloty wielozadaniowe stealth F-35 (Kolejne kobiety pilotami F-35, 2019-08-09, Kończą się testy F-35C z Auto-GCAS, 2019-06-20). Myśliwce F/A-18C/D nadal eksploatuje też Australia, Finlandia, Hiszpania, Kanada, Kuwejt, Malezja i Szwajcaria (Bushido Guardian 19, 2019-10-04).

Samoloty wielozadaniowe F/A-18A/B i F/A-18C/D były pierwotnie produkowane przez McDonnell Douglasa, który w 1997 został wykupiony przez specjalizujący się dotąd w produkcji samolotów pasażerskich koncern Boeing. Ich kolejna wersją stały się F/A-18E/F Super Hornet. Są one obecnie produkowane przez Boeinga (Kontrakt na Super Hornety Block III, 2019-03-21).

Hornetami lata jeszcze zespół akrobacyjny USN, Blue Angels. Te samoloty mają zostać zastąpione nowymi F/A-18E/F do grudnia 2021.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.