Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MQ-9 Reaper z AIM-9X, AIM-120 i HARM?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 sierpnia 2013

General Atomics prowadzi rozmowy z Raytheonem na temat uzbrojenia bsl MQ-9 Reaper w kpr klasy powietrze-powietrze i przeciwradiolokacyjne. Chce je też wyposażyć w radar AESA i Link 16.

General Atomics Aeronautical Systems Inc (GA-ASI) prowadzi rozmowy z Raytheonem na temat uzbrojenia bsl MQ-9 Reaper w kpr powietrze-powietrze AIM-9X Sidewinder i AIM-120 AMRAAM oraz przeciwradiolokacyjne AGM-88 HARM / Zdjęcie US DoD

Podczas AUVSI 2013 ujawniono, że General Atomics Aeronautical Systems Inc (GA-ASI) prowadzi rozmowy z Raytheonem na temat uzbrojenia bsl MQ-9 Reaper w kpr powietrze-powietrze AIM-9X Sidewinder i AIM-120 AMRAAM oraz przeciwradiolokacyjne AGM-88 HARM (Zamówienie na kolejne Reapery, 2012-11-06, Zdalne odpalenie uzbrojenia Reapera z terenu W. Brytanii, 2013-05-03, Francja chce kupić Reapery, 2013-06-28). Na razie nie są planowane żadne testy, prowadzone są jedynie wstępne analizy (7500 amerykańskich bsl, 2012-11-05, Reaper Block 5 oblatany, 2012-09-09). GA-ASI z własnych funduszy finansuje też analizę dotyczącą możliwości wyposażenia Reapera w radiolokator z aktywną matrycą sterowaną elektronicznie (AESA), podobny do stosowanych w nowoczesnych myśliwcach wielozadaniowych.

Podstawowym zastosowaniem radiolokatora z AESA na pokładzie bezzałogowca ma być użycie w systemie unikania kolizji w powietrzu. Taki system jest wymagany przez amerykańską i międzynarodowe agencje odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu lotniczego, by dopuścić bsl do normalnych lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej. Oczywiście nowy radiolokator mógłby też rozpoznawać sytuację w powietrzu i na ziemi, wskazując zagrożenia i ewentualne cele dla uzbrojenia pokładowego. Mógłby też być wykorzystywany do walki radioelektronicznej.

Udźwig uzbrojenia Reapera wynosi blisko 700 kg. To więcej niż potrzeba do przenoszenia kpr p-p AIM-9X, AIM-120 czy AGM-88. Uzbrojony w nie bezzałogowiec mógłby osłaniać amerykańskie jednostki działające daleko za granicami USA, na przykład w rejonie Zatoki Perskiej.

GA-ASI rozważa także wyposażenie MQ-9 w Link 16 do transmisji danych do innych samolotów i ośrodków naziemnych. Myśliwce stealth, np. F-22, mogłyby dzięki temu nie włączać własnych radiolokatorów, korzystając ze wskazania celów przez bezzałogowiec. Niedawno US Air Force wskazywały jednak, że do tego celu wolałyby użyć raczej aerostatów. W lipcowym teście wykorzystano sterowiec Raytheona z Joint Land Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor System, który via Link 16 wskazywał cele myśliwcowi F-15E Strike Eagle. Korzystając z uzyskanych danych myśliwiec wystrzelił kpr AMRAAM do manewrującego pocisku przeciwokrętowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.