Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mi-17W-5 dla indyjskich VIPów

Lotnictwo wojskowe, 20 stycznia 2014

Indyjskie władze postąpiły zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i zdecydowały o przystosowaniu kilku śmigłowców Mi-17W-5 do transportu najważniejszych osób w państwie.

Terminarz modyfikacji Mi-17W-5 pozostaje jedynie w sferze domysłów. Można podejrzewać, że z czysto politycznych pobudek władzom w New Delhi będzie zależało na zakończeniu całego przedsięwzięcia przed zapowiedzianymi na wiosnę wyborami parlamentarnymi / Zdjęcie: MO Indii

O rozwiązaniu takim mówiło się praktycznie od chwili, gdy New Delhi podjęło decyzję o anulowaniu zakupu śmigłowców AW101 (Indie anulowały kontrakt na śmigłowce VIP, 2014-01-01). Modyfikacja Mi-17W-5 i przystosowanie ich do transportu indyjskich oficjeli traktowane było jako praktycznie jedyne rozsądne rozwiązanie, w sytuacji gdy swoją wieloletnią służbę kończą przestarzałe Mi-8 (Indyjscy VIP – na piechotę?, 2013-04-23).

Zanim jednak rozpoczną się prace przy Mi-17W-5, Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) będą musiały przeprowadzić szereg konsultacji m.in. z przedstawicielami biur premiera i prezydenta, a także z odpowiadającym za ich bezpieczeństwo biurem ochrony rządu, SPG (Special Protection Group). Nie wiadomo, jak długo potrwa taki dialog. Będzie on miał jednak duży wpływ na sposób i terminarz realizacji całego przedsięwzięcia.

Związane z nim koszty finansowe zostaną najprawdopodobniej pokryte z odszkodowania, którego New Delhi domaga się od producenta AW101, włosko-brytyjskiej AgustyWestland (Odszkodowanie za nieudany zakup?, 2014-01-13). W grę może wchodzić kwota 270 mln EUR (1,1 mld PLN).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.