Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyszłość brytyjskich śmigłowców

Lotnictwo wojskowe, 30 stycznia 2014

AgustaWestland zawarła z brytyjskim ministerstwem obrony kontrakty dotyczące modernizacji śmigłowców AW101 Merlin i wsparcia Apache.

25 Merlinów ze składu RAF zostanie przystosowanych do operowania z pokładów okrętów

Brytyjski resort obrony podpisał z koncernem AgustaWestland 2 kontrakty, warte łącznie ok. 760 mln GBP (3,89 mld zł). Dotyczą one śmigłowców transportowych AW101 Merlin i uderzeniowych Apache.

W ramach programu Merlin Life Sustainment Programme (MLSP) AgustaWestland przebuduje 25 Merlinów HC3/3A, przekazanych przez Royal Air Force (królewskie wojska lotnicze W. Brytanii), przystosowując je do operacji morskich. Wartość przedsięwzięcia szacowana jest na 330 mln GBP (1,69 mld zł). Prace wykonywane będą w zakładach AgustyWestlanda w Yeovil.

Obecnie RAF dysponują 16 Merlinami, a kolejnych 12 jest przechowywanych w stanie zdatności do lotu (Brytyjskie Merliny kończą służbę w Afganistanie, 2013-06-04). W latach 2015-2016 Fleet Air Arm (lotnictwo królewskiej marynarki wojennej W. Brytanii) odbierze 7 Merlinów w wersji przejściowej. Śmigłowce te zostaną wyposażone w dodatkowe okucia do kotwiczenia, urządzenia łączności, ręcznie składane łopaty wirnika nośnego i zmodyfikowane podwozie.

Cała partia 25 wiropłatów, w docelowym standardzie, trafi do rąk lotników Commando Helicopter Force, których zadaniem jest wspieranie działań piechoty morskiej, w latach 2017-2020. W skład ich wyposażenia wejdzie mechanizm automatycznego składania łopat wirnika nośnego i belki ogonowej oraz awionika identyczna z zabudowaną w używanych obecnie Merlinach HM2, obejmująca 5 wskaźników i 2 ekrany dotykowe (Merlin Mk 2 dla Royal Navy, 2013-07-24).

Nowe śmigłowce, oznaczone jako Merlin HC4/4A, zastąpią przestarzałe Westland Sea King HC4/4+, których wycofywanie ze służby rozpocznie się w 2016 (Druga faza SKIOS dla AgustaWestland, 2007-12-03). Miejscem ich stacjonowania będzie Royal Naval Air Station Yeovilton. Całkowita zdolność bojowa Merlinów w docelowej konfiguracji ma zostać zgłoszona w połowie 2018.

Producent zapewni także wsparcie eksploatacji brytyjskich Apache przez kolejne 5 lat / Zdjęcia: AgustaWestland

Natomiast kontrakt dotyczący wsparcia logistycznego eksploatacji śmigłowców uderzeniowych Apache AH1 ma wartość ok. 430 mln GBP (2,20 mld zł). Na jego mocy AgustaWestland będzie wykonywać m.in. obsługę techniczną i naprawy wiropłatów tego typu ze składu Army Air Corps (lotnictwa wojsk lądowych) przez okres 5 lat, od 1 kwietnia 2014 do 31 marca 2019.

Brytyjczycy dysponują aktualnie 66 śmigłowcami Apache AH1. Dotychczas wylatały one łącznie ok. 150 tys. h. Od 2006 ponad 40% rocznego nalotu stanowią operacje w Afganistanie (Dodatkowe Hellfire dla Brytyjczyków, 2013-05-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.