Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus przed Boeingiem

Lotnictwo cywilne, 02 stycznia 2016

Według wstępnych analiz Airbus kolejny rok z rzędu zebrał więcej zamówień na nowe samoloty niż Boeing. W 2015 Europejczycy otrzymali zamówienia netto (czyli po odjęciu rezygnacji z wcześniejszych kontraktów) na 1022 samoloty wobec 743 dla koncernu z USA.

Najważniejszym produktem, który zdecydował o przewadze Airbusa, okazały się zmodernizowane A320 neo (IndiGo odebrały 100. A320, 2015-12-28, Zmiana w dostawach A320neo, 2015-12-23), które sprzedawały się znacznie lepiej niż Boeingi 737 Max (Prezentacja Boeinga 737 Max, 2015-12-10). W dużych samolotach szerokokadłubowych konkurencja była bardziej wyrównana – 127 A330 (Pierwszy A330-300 dla Lion Air, 2015-11-09), A350 (Montaż etiopskiego A350, 2015-11-13) i A380 (150 destynacji Emirates, 2015-12-18, Malaysian nie mogą zapełnić A380, 2015-10-20) wobec 113 Boeingów 747 (Nowe frachtowce AirBridgeCargo, 2015-11-18), 777 (Emirates rozszerzą siatkę w ChRL , 2015-12-17) i 787 (Pierwszy Dreamliner dla Oman Air, 2015-10-13).

Warto jednak zauważyć, że całkowite zamówienia na duże samoloty pasażerskie i cargo znacząco spadły w porównaniu z 2014. Z 2888 do 1765. Czyli o blisko 40%.

Boeing wyrywa z Airbusem pod względem liczby dostarczanych samolotów. Podsumowanie 2015 nie zostało jeszcze ogłoszone. Wiadomo jednak, że do 30 listopada Amerykanie dostarczyli klientom 709 samolotów, a Europejczycy jedynie 556. Warto przypomnieć, że Boeing zapowiadał dostawy w 2015 na 750-755, a Airbus na 630 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.