Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwrot w kanadyjskim przetargu

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 grudnia 2018

Rząd Kanady i stocznia Irving Shipbuilding wnioskują o odrzucenie skargi na sposób wyboru dostawcy nowych fregat rakietowych, która została zgłoszona przez jednego z przegranych oferentów.

W ramach programu Canadian Surface Combatant Kanada zakupi 15 nowych, wielozadaniowych fregat rakietowych. Okręty zostaną zbudowane w oparciu o projekt Global Combat Ship opracowany przez BAE Systems (na zdjęciu), który zostanie jednak zmodyfikowany do potrzeb kanadyjskiego użytkownika. Zmiany mają dotyczyć m.in. przeprojektowania masztu, na którym zamontowane zostaną elementy radaru z aktywną anteną fazowaną (APAR, Active Phased Array Radar). Cięcie blach pod pierwszą jednostkę powinno nastąpić w pierwszej połowie l. 2020 / Zdjęcie: Michał Jarocki

Oba podmioty kwestionują skargę, jaką do kanadyjskiego trybunału ds. handlu międzynarodowego wniosła spółka Alion Canada. Zarówno rząd w Ottawie jak i przedstawiciele stoczni, w której nowe okręty zostaną zbudowane, argumentują, że wyboru dostawcy projektu fregat dokonano w oparciu o specjalne przepisy regulujące zakup sprzętu wojskowego o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju i w tym przypadku trybunałowi nie przysługuje jurysdykcja.

Ponadto, według wnioskodawców to nie spółka Alion Canada, a kontrolujące ją amerykańskie przedsiębiorstwo Alion Science and Technology, było oferentem w rozstrzygniętym już przetargu. W związku z tym, że jego centrala mieści się poza terytorium Kanady, nie przysługuje mu prawo wnoszenia skargi do trybunału.

Ciągnący się od lat przetarg na dostawę 15 nowych fregat rakietowych dla marynarki wojennej Kanady został ostatecznie rozstrzygnięty w październiku, a jego zwycięzcą ogłoszono wielonarodowe konsorcjum w składzie na czele z Lockheed Martin Canada i BAE Systems (Kanada wybrała fregaty, 2018-10-22). W związku ze skargą złożoną przez Allion Canada (Odwołanie w kanadyjskim przetargu, 2018-11-26), trybunał ds. handlu międzynarodowego nakazał rządowi wstrzymanie negocjacji ze zwycięskim oferentem do czasu rozstrzygnięcia niejasności (Negocjacje ws. kanadyjskich fregat wstrzymane, 2018-11-28). Decyzja została jednak cofnięta po konsultacjach z przedstawicielami rządu. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.