Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbia kupuje Super Pumy

Służby państwowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 19 marca 2019

Minister spraw wewnętrznych Serbii Nebojša Stefanović ujawnił 10 marca, że kierowany przez niego resort nabędzie trzy śmigłowce średnie Airbus H215 Super Puma. Wiropłaty zostaną dostarczone w 2021 i 2022 (Bundespolizei odbiera H215, 2018-12-17, 15-letnia umowa Airbus Helicopters i IAR , 2017-08-25).

Flota serbskiego MSW powiększy się o 3 śmigłowce H215 / Zdjęcie: Airbus

To kolejny krok na drodze zacieśnienia relacji rządu w Belgradzie i koncernu z Tuluzy zapoczątkowanych w grudniu 2016 umową na 9 śmigłowców H145M. Według wcześniejszych ustaleń dostawy wiropłatów mają zostać zakończone w bieżącym roku. 4 z nich trafią do eskadry śmigłowców MSW, stacjonującej w Belgradzie na lotnisku im. Nikoli Tesli, a pozostałe eksploatować będą wojska lotnicze i obrony powietrznej (RV i PVO).

W ramach współpracy Serbii i Airbusa europejskie przedsiębiorstwo zobowiązało się do przeszkolenia personelu, wyposażenia i certyfikowania zakładów Moma Stanojlović w Batajnicy jako autoryzowanego centrum obsługowego śmigłowców SOKO Gazelle. Obecnie wiropłatów tego typu używają RV i PVO i MSW Serbii, wojska lotnicze i OP i resort spraw wewnętrznych Czarnogóry i wojska lotnicze i OP Bośni i Hercegowiny.

Serbowie mają też nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zakłady Moma Stanojlović będą mogły zajmować się także produkcją części zamiennych i komponentów do Gazelle i innych śmigłowców produkowanych przez Airbusa. Rodzimy przemysł opracował już dla swoich H145M siedmiolufową wyrzutnię L80-07 niekierowanych 80-mm pocisków rakietowych S-8 i zasobnik z 12,7-mm km (Pokaz nowego serbskiego uzbrojenia , 2019-01-16).

Mocno związany z Airbusem jest także narodowy przewoźnik Air Serbia, posiadający we flocie jednego A330-200, parę A320-200, 8 A319-100 i 6 ATR 72-200/500. Spółka Jat Tehnika z Belgradu jest autoryzowanym centrum obsługi i napraw wszystkich w/w typów, za wyjątkiem A330 (Problemy Etihad , 2019-03-08).

Zwiększenie zdolności bojowych RV i PVO jest jednym z kluczowych priorytetów Belgradu. W ciągu ostatnich 17 miesięcy flota serbskich MiGów-29 zwiększyła się z 4 do 14, dzięki przekazaniu przez Rosję 6 samolotów w październiku 2017 i 4 kolejnych przez Białoruś w lutym br. Obecnie do lotu zdatnych jest 8 nich, a pozostałe przechodzą prace obsługowe i modernizacyjne. Jeszcze w tym roku na stan RV i PVO wejść mają 3 śmigłowce uderzeniowe Mi-35M, para transportowych / uzbrojonych Mi-17V-5 i nieujawniona liczba bbsl zakupionych w ChRL (Nowy samolot rządu Serbii , 2018-12-28).

Na podstawie informacji Igora Božinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.