Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowi nabywcy Global Hawków?

Przemysł zbrojeniowy, 21 sierpnia 2014

Northrop Grumman liczy na sprzedaż bsl Global Hawk do krajów europejskich.

Wśród potencjalnych nabywców Global Hawków Amerykanie widzą Niemcy, Norwegię i W. Brytanię / Zdjęcie: Northrop Grumman

Według doniesień zachodnich mediów, koncern Northrop Grumman prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży bezzałogowych statków latających rozpoznania strategicznego Global Hawk. Szef przedsiębiorstwa odpowiedzialny za rynki europejskie, Andrew Tyler twierdzi, że potencjalnymi nabywcami bezzałogowców są Niemcy, Norwegia i W. Brytania, z którymi producent prowadzi intensywny dialog.

Nasze dyskusje z Niemcami trwają. Wciąż mamy nadzieję [na sprzedaż] – dodał Tyler. Stwierdzenie to jest wielce interesujące, ponieważ jak wiadomo, nasi zachodni sąsiedzi zrezygnowali z kupna bsl Euro Hawk i obecnie poszukują innych rozwiązań (Farnborough 2014: G 520 zamiast bsl , 2014-07-18, ILA 2014: AISIS zamiast Euro Hawka, 2014-05-22).

Bardziej prawdopodobne wydaje się nabycie Global Hawków przez Brytyjczyków, którzy od czasu zezłomowania Nimrodów wciąż borykają się z problemem braku morskich samolotów patrolowych (Poseidon następcą Nimroda?, 2014-04-03). Zdaniem Tylera, najbardziej odpowiedni do tego celu byłby bsl Triton, czyli morska wersja Global Hawka. Pierwszym nabywcą tego typu jest Australia, która będzie eksploatowała je razem z samolotami P-8A Poseidon (Australia kupi P-8A, 2014-02-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.