Northrop Grumman liczy na sprzedaż bsl Global Hawk do krajów europejskich.
Według doniesień zachodnich mediów, koncern Northrop Grumman prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży bezzałogowych statków latających rozpoznania strategicznego Global Hawk. Szef przedsiębiorstwa odpowiedzialny za rynki europejskie, Andrew Tyler twierdzi, że potencjalnymi nabywcami bezzałogowców są Niemcy, Norwegia i W. Brytania, z którymi producent prowadzi intensywny dialog.
Nasze dyskusje z Niemcami trwają. Wciąż mamy nadzieję [na sprzedaż] – dodał Tyler. Stwierdzenie to jest wielce interesujące, ponieważ jak wiadomo, nasi zachodni sąsiedzi zrezygnowali z kupna bsl Euro Hawk i obecnie poszukują innych rozwiązań (Farnborough 2014: G 520 zamiast bsl , 2014-07-18, ILA 2014: AISIS zamiast Euro Hawka, 2014-05-22).
Bardziej prawdopodobne wydaje się nabycie Global Hawków przez Brytyjczyków, którzy od czasu zezłomowania Nimrodów wciąż borykają się z problemem braku morskich samolotów patrolowych (Poseidon następcą Nimroda?, 2014-04-03). Zdaniem Tylera, najbardziej odpowiedni do tego celu byłby bsl Triton, czyli morska wersja Global Hawka. Pierwszym nabywcą tego typu jest Australia, która będzie eksploatowała je razem z samolotami P-8A Poseidon (Australia kupi P-8A, 2014-02-21).