Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Euronaval 2014: Debiut ScanEagle 2

Lotnictwo wojskowe, 02 listopada 2014

Insitu, spółka zależna Boeinga, zaprezentowała na Euronaval zmodernizowany bsl ScanEagle 2. Wyposażony jest on w nowy silnik i urządzenia rozpoznawcze.

Ilustracja: Insitu

Na wystawie Euronaval 2014 Insitu, spółka zależna Boeinga, pokazała zmodernizowany bsl ScanEagle 2. Ma on tę samą rozpiętość, co ScanEagle pierwszej generacji (Brazylijskie próby ScanEagle, 2014-02-24, Cywilny ScanEagle, 2013-09-13). Ma jednak większą masę maksymalną – 19 kg wobec 14-18 kg. Nieco wzrosła też masa wyposażenia użytkowego – z 3,4 do 3,5 kg. ScanEagle 2 może znacznie dłużej utrzymywać się w powietrzu – nawet 24 godziny wobec 16.

Ważna zmiana jest zastosowanie silnika, który może spalać paliwo o różnych charakterystykach. Dzięki modułowej konstrukcji silnika Orbital, zależnie od wymagań klientów może to być benzyna lub paliwo ciężkie (JP-5 lub JP-8). To pierwszy przypadek zastosowania takiego rozwiązania w tak małym bezzałogowcu. Dzięki niemu ScanEagle 2 może być oferowany do bardzo różnych zastosowań zarówno na rynku wojskowym, jak i cywilnym.

Nowy silnik pozwala na uzyskanie większej mocy zasilania urządzeń pokładowych. W standardowym ScanEagle było to 60 W, a w zmodernizowanym bsl może to być 100 do nawet 150 W, zależnie od wersji silnika napędowego. Wyposażenie jest też lepiej zabezpieczone przed interferencją elektromagnetyczną.

Dzięki zwiększeniu przedniej części kadłuba ScanEagle 2 może przenosić jednocześnie kamerę światła dziennego i pracującą w podczerwieni. W poprzedniej generacji można było wybrać tylko jedną z nich. Możliwe jest też zastosowanie małego systemu radiolokacyjnego. Wyposażenie rozpoznawcze ScanEagle 2 jest podobne do przenoszonego przez większy bsl – RQ-21A Blackjack (Testy operacyjne RQ-21A, 2014-02-02).

Dostawy pierwszych seryjnych ScanEagle 2 są planowane na 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.