Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny wypadek w Indiach

Lotnictwo wojskowe, 06 marca 2015

W północno-zachodnich Indiach rozbił się samolot uderzeniowy SEPECAT Jaguar. Pilot przeżył.  

W północno-zachodnich Indiach rozbił się wczoraj samolot uderzeniowych SEPECAT Jaguar. Pilot przeżył. Nie odnotowano też ofiar wśród ludności cywilnej. Przyczyny wypadku zbada specjalna komisja wojskowa. Wśród najbardziej prawdopodobnych przyczyn wymienia się zły stan techniczny statku powietrznego lub błąd pilota / Zdjęcie: The Hindu

Indyjski samolot rozbił się wczoraj, podczas rutynowego lotu szkoleniowego. Jaguar spadł na ziemię ok. 13:15 czasu lokalnego, w pobliżu miasta Shahabad, na terenie północno-zachodniego stanu Hariana. Samolot stacjonował w bazie wojsk lotniczych w Ambala. 

Pilot zdołał się katapultować przed uderzeniem samolotu w ziemię. Mimo odniesionych obrażeń, jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. 20 minut po zdarzeniu lotnik znajdował się już na terenie szpitala wojskowego w Ambala, gdzie będzie przebywać przez kilka dni. Według lokalnych mediów udało się też uniknąć ofiar i strat materialnych na ziemi. Świadkowie informują jednak, że spadający Jaguar omal nie uderzył w budynek prywatnej szkoły, w której trwały lekcje.  

Przyczyny wypadku będą badane przez specjalną komisję wojskową. Przedstawiciele sił zbrojnych nie wykluczają, że do zdarzenia doszło wskutek błędu pilota. Lokalne media sugerują jednak, że powodem rozbicia Jaguara był zły stan techniczny (Opóźnienie modernizacji indyjskich Jaguarów, 2014-05-16). Niektórzy świadkowie mówią o eksplozji, do której miało dojść tuż przed uderzeniem samolotu w ziemię.  

Rozbity wczoraj Jaguar wydłuża niechlubną listę indyjskich samolotów wojskowych utraconych w br. Tylko w styczniu siły zbrojne Indii skreśliły ze stanu cztery statki powietrzne, dwa samoloty myśliwskie MiG-21 i MiG-27, śmigłowiec transportowy Cheetah (SA315B Lama) oraz bezzałogowy statek latający IAI Heron (Fatalny styczeń indyjskiego lotnictwa, 2015-02-05). W 2014 New Delhi informowało o utracie 12 samolotów i śmigłowców transportowych, w tym trzech Jaguarów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.