Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tylna nadbudówka HMS Prince of Wales

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 grudnia 2015

W drodze do Rosyth znajduje się ostatnia sekcja przyszłego brytyjskiego lotniskowca HMS Prince of Wales.

Tylna nadbudówka przyszłego HMS Prince of Wales, ostatnia sekcja okrętu, jest już w drodze do stoczni Babcock Marine w szkockim Rosyth, gdzie zostanie połączona z resztą kadłuba lotniskowca / Zdjęcie: BAE Systems

Wczoraj stocznię BAE Systems w szkockim Glasgow opuściła specjalna barka, na pokładzie której transportowana jest tylna nadbudówka przyszłego HMS Prince of Wales, typu Queen Elizabeth (Kompletowanie kadłuba Prince of Wales, 2015-05-25). W najbliższych dniach ostatnia sekcja brytyjskiego lotniskowca zostanie dostarczona do zakładów Babcock Marine w Rosyth, gdzie prowadzony jest montaż końcowy okrętu. 

Konstruktorzy lotniskowców typu Queen Elizabeth zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie w postaci 2 oddzielnych nadbudówek. Przednia sekcja (Upper Block 07) mieści w sobie m.in. mostek dowodzenia i wszystkie kluczowe urządzenia odpowiedzialne za kontrolę pracy okrętu (Kompletowanie HMS Prince of Wales, 2015-04-22). Jej uzupełnieniem będzie tylna nadbudówka (Upper Block 14), w której znajduje się centrum kierowania operacjami prowadzonymi z pokładu lotniczego HMS Prince of Wales i bliźniaczego HMS Queen Elizabeth (Nowy radar HMS Queen Elizabeth, 2015-10-07).

Oba okręty budowane są wysiłkiem konsorcjum ACA (Aircraft Carrier Alliance). W jego skład wchodzą BAE Systems, Babcock Marine, Thales UK i ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii. Brytyjskie lotniskowce, największe i najnowocześniejsze okręty w historii królewskiej floty, będą stacjonować w HMNB (Her Majesty's Naval Base) Portsmouth na południowym zachodzie kraju (Portsmouth przygotowuje się do przyjęcia QE, 2015-07-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.