Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tylna nadbudówka HMS Prince of Wales

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 grudnia 2015

W drodze do Rosyth znajduje się ostatnia sekcja przyszłego brytyjskiego lotniskowca HMS Prince of Wales.

Tylna nadbudówka przyszłego HMS Prince of Wales, ostatnia sekcja okrętu, jest już w drodze do stoczni Babcock Marine w szkockim Rosyth, gdzie zostanie połączona z resztą kadłuba lotniskowca / Zdjęcie: BAE Systems

Wczoraj stocznię BAE Systems w szkockim Glasgow opuściła specjalna barka, na pokładzie której transportowana jest tylna nadbudówka przyszłego HMS Prince of Wales, typu Queen Elizabeth (Kompletowanie kadłuba Prince of Wales, 2015-05-25). W najbliższych dniach ostatnia sekcja brytyjskiego lotniskowca zostanie dostarczona do zakładów Babcock Marine w Rosyth, gdzie prowadzony jest montaż końcowy okrętu. 

Konstruktorzy lotniskowców typu Queen Elizabeth zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie w postaci 2 oddzielnych nadbudówek. Przednia sekcja (Upper Block 07) mieści w sobie m.in. mostek dowodzenia i wszystkie kluczowe urządzenia odpowiedzialne za kontrolę pracy okrętu (Kompletowanie HMS Prince of Wales, 2015-04-22). Jej uzupełnieniem będzie tylna nadbudówka (Upper Block 14), w której znajduje się centrum kierowania operacjami prowadzonymi z pokładu lotniczego HMS Prince of Wales i bliźniaczego HMS Queen Elizabeth (Nowy radar HMS Queen Elizabeth, 2015-10-07).

Oba okręty budowane są wysiłkiem konsorcjum ACA (Aircraft Carrier Alliance). W jego skład wchodzą BAE Systems, Babcock Marine, Thales UK i ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii. Brytyjskie lotniskowce, największe i najnowocześniejsze okręty w historii królewskiej floty, będą stacjonować w HMNB (Her Majesty's Naval Base) Portsmouth na południowym zachodzie kraju (Portsmouth przygotowuje się do przyjęcia QE, 2015-07-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.