Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rusza budowa HMS Prince of Wales

Marynarka wojenna, 30 lipca 2014

W niedzielę do szkockiego Rosyth dotrze pierwsza sekcja kadłuba kolejnego z brytyjskich lotniskowców typu Queen Elizabeth, HMS Prince of Wales (R09). Montaż końcowy okrętu rozpocznie się we wrześniu.

Jedna z kluczowych sekcji kadłuba HMS Prince of Wales, transportowana z Glasgow, dotrze 2 sierpnia do Rosyth, gdzie realizowany będzie montaż końcowy lotniskowca, a także odbędzie się ceremonia jego chrztu i wodowania / Zdjęcie: BAE Systems

W niedzielę do Rosyth dotrze barka transportująca jedną z największych sekcji kadłuba HMS Prince of Wales, tzw. Block 03, o masie 8 tys. t. Jej umieszczenie w suchym doku szkockiej stoczni rozpocznie proces montażu końcowego okrętu. Ten etap budowy potrwa do 2017, kiedy okręt zostanie zwodowany.

Transportowana do Rosyth sekcja kadłuba R09 została zbudowana w zakładach stoczniowych BAE Systems w Glasgow. Stocznia dostarczy jeszcze jedną dużą sekcję, LB04, a także tylną nadbudówkę, z której będą koordynowane operacje lotnicze, wykonywane z pokładu HMS Prince of Wales. Inna ze stoczni tego producenta –  w Portsmouth –  dostarczy m.in. przednią nadbudówkę, mieszczącą mostek.

Montaż końcowy HMS Prince of Wales ruszy we wrześniu – 3 lata po HMS Queen Elizabeth. R08, który otrzymał swoje imię podczas specjalnej uroczystości, zorganizowanej w Rosyth 4 lipca (Chrzest HMS Queen Elizabeth, 2014-07-04), został zwodowany dwa tygodnie temu (Wodowanie HMS Queen Elizabeth, 2014-07-17). Przez najbliższy rok, okręt pozostanie w Rosyth, gdzie przejdzie prace wykończeniowe. Próby morskie jednostki rozpoczną się w 2017. Zgłoszenie wstępnej zdolności bojowej planowane jest w grudniu 2018.

Przyszłość HMS Prince of Wales pozostaje nieznana. W opublikowanym w 2010 Strategicznym Przeglądzie Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR), sugerowano zachowanie okrętu w rezerwie i ewentualne uzupełnianie nim luki w linii, gdy pierwszy z lotniskowców będzie przechodził terminowe przeglądy naprawcze. Alternatywą ma być odsprzedanie jednostki państwu trzeciemu. Ostateczną decyzję w tej sprawie Londyn podejmie po 2015, kiedy opublikowany zostanie nowy SDSR.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.