Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35A odpala AIM-9X

Lotnictwo wojskowe, 25 stycznia 2016

Na poligonie nad Pacyfikiem przeprowadzono pierwsze odpalenie pocisku AIM-9X przenoszonego przez samolot F-35A.

F-35A (AF-1) z kpr p-p AIM-9X podwieszonym na zewnętrznej podskrzydłowej belce uzbrojeniowej. Za nim widoczne są 2 bomby kierowane laserowo / Zdjęcie: Chad Bellay, Lockheed Martin

US Air Force poinformowały o pierwszym odpaleniu kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-9X Sidewinder, przenoszonego przez jeden z przedseryjnych samolotów wielozadaniowych F-35A (AF-1) Lightning II, przydzielony do 461st Flight Test Squadron. Próba miała miejsce 12 stycznia (45 F-35 w 2015, 2015-12-28, Próby działka F-35A, 2015-11-03).

W trakcie testu w kabinie AF-1 zasiadał David Nelson, szef pilotów doświadczalnych Lockheed Martina. Pocisk odpalono na wysokości 1823 m, na poligonie położonym na Pacyfiku, w pobliżu wybrzeży Kalifornii.

Obecnie samoloty F-35 Block 2B / 3I mogą przenosić tylko kpr p-p średniego zasięgu AIM-120 AMRAAM oraz bomby kierowane GPS i laserowo. Do przenoszenia AIM-9X mają być zdolne F-35 Block 3F, począwszy od 2017.

Zintegrowanie AIM-9X znacznie zwiększy zdolności bojowe F-35. Nowa wersja Sidewindera ma większy zasięg i lepszą manewrowość w porównaniu ze starszymi wersjami AIM-9, a także może być odpalana w różnorodnych warunkach lotu (Integracja AIM-9X z F-22 dobiega końca, 2015-05-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.