Na poligonie nad Pacyfikiem przeprowadzono pierwsze odpalenie pocisku AIM-9X przenoszonego przez samolot F-35A.
US Air Force poinformowały o pierwszym odpaleniu kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-9X Sidewinder, przenoszonego przez jeden z przedseryjnych samolotów wielozadaniowych F-35A (AF-1) Lightning II, przydzielony do 461st Flight Test Squadron. Próba miała miejsce 12 stycznia (45 F-35 w 2015, 2015-12-28, Próby działka F-35A, 2015-11-03).
W trakcie testu w kabinie AF-1 zasiadał David Nelson, szef pilotów doświadczalnych Lockheed Martina. Pocisk odpalono na wysokości 1823 m, na poligonie położonym na Pacyfiku, w pobliżu wybrzeży Kalifornii.
Obecnie samoloty F-35 Block 2B / 3I mogą przenosić tylko kpr p-p średniego zasięgu AIM-120 AMRAAM oraz bomby kierowane GPS i laserowo. Do przenoszenia AIM-9X mają być zdolne F-35 Block 3F, począwszy od 2017.
Zintegrowanie AIM-9X znacznie zwiększy zdolności bojowe F-35. Nowa wersja Sidewindera ma większy zasięg i lepszą manewrowość w porównaniu ze starszymi wersjami AIM-9, a także może być odpalana w różnorodnych warunkach lotu (Integracja AIM-9X z F-22 dobiega końca, 2015-05-09).