Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy przemiennopłat Bella

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 kwietnia 2013

Bell zaprezentował koncepcję nowego przemiennopłata, oznaczonego jako V-280 Valor. Jest to propozycja w konkursie na nowy wiropłat dla US Army.V-280 Valor w wersji transportowej / Rysunek: Bell Helicopter

Premiera miała miejsce w trakcie konwencji Army Aviation Association of America (AAAA), odbywającej się obecnie w Fort Worth. V-280 Valor jest jednym z projektów demonstratorów nowych śmigłowców wielozadaniowych i uderzeniowych (Nowy śmigłowiec na bazie X2, 2013-03-01). US Army zamierza nabyć aż 4 tys. nowych wiropłatów, które zastąpią w służbie UH-60 po 2030, a w dalszej przyszłości AH-64 (Pierwsze AH-64E w służbie, 2013-03-15).

Konstrukcja Bella nazwana jest przemiennopłatem 3. generacji. Wyróżnia się ona usterzeniem motylkowym i całkowicie kompozytową strukturą płatowca ze stałym skrzydłem, dużymi przesuwnymi drzwiami bocznymi o szerokości 1,8 m i chowanym podwoziem. Maksymalna masa startowa wynosić ma ok. 13 680 kg.

W odróżnieniu od rozwiązania zastosowanego w V-22 Osprey, gondola śmigłowirnika V-280 jest podzielona na dwie części. Nieruchoma mieści w sobie silnik, natomiast ruchoma zmienia położenie razem z piastą i łopatami. Potrójny układ sterowania lotem fly-by-wire ma być zapożyczony ze śmigłowca Bell 525 Relentless (Niepowodzenie Bella 525R, 2012-08-11).

W wersji transportowej Valor ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ok. 520 km/h i przewiezienia 11 żołnierzy. Załogę stanowić ma 2 pilotów i 2 techników. Obliczeniowy promień działania to ponad 460 km. Zasięg do przebazowania wynosić ma 3900 km.   

Wersja uderzeniowa ma przenosić uzbrojenie w komorach we wnętrzu kadłuba i na podwieszeniach zewnętrznych. Oblot prototypu V-280 zaplanowano w 2017 lub nieco wcześniej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.