Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraina sprzedaje ChRL technologię

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 24 listopada 2014

Ukraiński NPK FED podpisał z Chinami umowy dotyczące sprzedaży technologii i wyposażenia niezbędnych do produkcji komponentów używanych w silnikach lotniczych.

Część z asortymentu produkowanego przez GP Charkowskij Maszinostroitielnyj Zawod FED (dzisiaj już nie rozwijana nazwa, którą nadano zakładom w 1927, pochodzi od inicjałów Feliksa E. Dzierżyńskiego)/ Rysunek: FED

Państwowe przedsiębiorstwo ChMZ FED, wchodzące w skład koncernu NPK (Nauczno-Proizwodstwiennaja Kompania) FED ma dostarczyć chińskim partnerom dokumentację techniczną i wyposażenie do produkcji komponentów używanych w wytwarzaniu silników lotniczych. Zgodnie z harmonogramem, kontrakty zostaną zrealizowane w pierwszym kwartale 2015.

Elementy wyposażenia lotniczego produkowane przez FED montowane są na wszystkich rosyjskich i ukraińskich samolotach An-32/70/72/74/124, An-140/148, Be-200, Ił-78/96, MiG-27/29, Su-27/30/34/35, Tu-95/142/160, Tu-204/214 i Jak-42/130 oraz śmigłowcach Ka-32/52, Mi-8/17/24/28. Są one używane w ponad 70 państwach.

Wcześniej FED zrealizował kontrakt na dostawę wyposażenia do silników dla chińskiego samolotu szkolno-treningowego L-15, który być może będzie produkowany na licencji w ukraińskich przedsiębiorstwach (Chińskie L-15 dla Ukrainy?, 2014-11-14). FED aktywnie kooperuje z chińskimi przedsiębiorstwami w ramach podpisanych wcześniej umów. Ukraiński koncern planuje nadal rozwijać współpracę, w kierunku produkcji części do silników montowanych w myśliwcach J-10 (Pakistan zamówił 36 myśliwców J-10, 2009-11-12), J-11 (Pierwsze zdjęcie J-11BS, 2009-04-14) i J-15 (Dostawy seryjnych J-15, 2013-12-08).

Obecnie Chiny kompletują swoje konstrukcje lotnicze w silniki pochodzące z Rosji lub wyprodukowane na ich bazie. Współdziałanie z ukraińskim partnerem może być krokiem do podwyższenia jakości chińskich wyrobów i zwiększeniem niezależności od dostaw z Rosji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.