Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEX 2015: Nowa odmiana M-ATV

Wojska lądowe, 24 lutego 2015

Oshkosh Defense prezentuje w Abu Zabi pojazd terenowy M-ATV 4x4 w odmianie ambulansu (EXM).

Na organizowanych w Abu Zabi targach IDEX 2015 zadebiutował samochód terenowy M-ATV w odmianie ambulansu (EXM) / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Na organizowanych w Abu Zabi targach IDEX 2015 swój debiut zaliczył samochód terenowy rodziny MRAP All-Terrain Vehicle (M-ATV) w nowej odmianie ambulansu (Extended Wheel Base Medical). Konstrukcję opracowano z myślą o ewakuacji rannych ze strefy walk i transporcie środków medycznych bezpośrednio do oddziałów liniowych.

Pojazd przystosowano do działania w warunkach konwencjonalnego konfliktu zbrojnego oraz na asymetrycznym polu walki. Wóz powstał na bazie uniwersalnej konstrukcji M-ATV z wydłużoną płytą podłogową i standardowym opancerzeniem. Zastosowano w nim opracowane przez Oshkosha niezależne zawieszenie TAK-4. Masa M-ATV EXM wynosi 16,5 t. Ładowność sięga 2 t. Układ napędowy to 7-litrowy silnik Caterpillar C7 o mocy 375 KM i 6-biegowa automatyczna przekładnia Allison 3500.

Wóz może pomieścić czterech rannych żołnierzy, w tym dwóch transportowanych na noszach. Załogę stanowi lekarz, kierowca i dowódca. Pojazd wyposażono w standardowe urządzenia do intensywnej opieki medycznej, m. in. defibrylator.

M-ATV w odmianie ambulansu będzie oferowany przede wszystkim państwom już zaangażowanym w konflikty asymetryczne lub też krajom bezpośrednio zagrożonym infiltracją ze strony organizacji ekstremistycznych (Islamiści zaatakowali saudyjski patrol, 2015-01-05). Na jego zakup mogą zdecydować się także obecni użytkownicy tej rodziny wozów (MON bierze, co dają, 2014-12-24). Wybór targów IDEX na debiut nowej konstrukcji wskazuje, że główną grupą docelową dla Oshkosh są państwa Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej (Nowe wersje M-ATV, 2014-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.