Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naddźwiękowy lot Gripena E

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 31 października 2017

Szwedzki koncern zbrojeniowy Saab poinformował, że prototyp wielozadaniowego samolotu bojowego Gripen E przekroczył prędkość dźwięku. Miało to miejsce 18 października, podczas lotu próbnego nad wodami Morza Bałtyckiego. Samolot utrzymywał prędkość naddźwiękową przez pewien czas, wykonując zaplanowane wcześniej manewry.

Gripen E przekroczył prędkość dźwięku podczas lotu próbnego nad Bałtykiem / Zdjęcie: Saab

Zespół napędowy Gripena E – silnik turbowentylatorowy F414G o ciągu zwiększonym do 97 kN, z elektronicznym układem sterowania FADEC – umożliwia mu rozwinięcie prędkości ponaddźwiękowej bez użycia dopalacza (supercruise). Od oblotu, który miał miejsce 15 czerwca br. pierwszy Gripen E wylatał ponad 20 h (Oblot Gripena E, 2017-06-16).

Piloci Gripenów są przyzwyczajeni do dużych prędkości, ale pokonanie bariery dźwięku po raz pierwszy przez nowy samolot zawsze jest powodem do radości. Ważne jest, aby samolot bez problemów osiągał prędkość okołodźwiękową, co Gripen E z pewnością zrobił – skomentował wydarzenie pilotowy doświadczalny Saaba Marcus Wandt.

Program prób w locie Gripena E przebiega nadzwyczaj dobrze. Naszym głównym celem jest dostarczenie samolotów dwóm odbiorcom zgodnie z planem – dodał szef działu lotniczego Saaba Jonas Hjelm. Nowe Gripeny otrzymają do wyposażenia Flygvapnet (wojska lotnicze Szwecji), które zamówiły 60 samolotów jednomiejscowych Gripenów E i Força Aérea Brasileira (wojska lotnicze Brazylii), które odbiorą 28 Gripenów E i 8 dwumiejscowych Gripenów F. Obecnie trwa produkcja pierwszych samolotów seryjnych dla Kraju Kawy.

Prezes Saaba Håkan Buskie twierdzi, że w ciągu następnych kilkunastu miesięcy powinien zdobyć kilka nowych zamówień na Gripeny. Szwedzki koncern oferuje nie tylko nowe Gripeny E/F, ale także starsze C/D, którymi zainteresowane są kraje Europy Wschodniej i Botswana (Bułgarski przetarg będzie powtórzony , 2017-10-09, DSEI 2017: Gripen w roli agresora , 2017-09-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.