Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie Gripena E

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 listopada 2016

Oblot najnowszej wersji samolotu wielozadaniowego Gripen opóźni się o 6 miesięcy.

Pierwszy przedseryjny Gripen E wzbije się w powietrze najwcześniej w 2. połowie przyszłego roku / Zdjęcie: Saab

Szef operacji działu Saab Aeronautics Lars Yderskog poinformował media, że oblot pierwszego przedseryjnego samolotu wielozadaniowego Gripen E został przełożony z końca br. na 2. połowę 2017. Powodem decyzji jest konieczność dopracowania nowej zintegrowanej awioniki modułowej (DIMA) i uzyskania certyfikatu wojskowego (Czeskie Gripeny nad Islandią, 2016-10-14, Szwedzka oferta dla Indonezji, 2016-07-21, Prezentacja Gripena E, 2016-05-19).

To nie decyzja klienta, czy władz lotniczych. To decyzja biznesowa podjęta przez nas – stwierdził Ydreskog. – Jesteśmy przekonani, że dzięki niej nasi klienci będą dysponowali niezawodnym samolotem bojowym już od pierwszego dnia eksploatacji – dodał Lars Ydreskog.

DIMA umożliwi opracowanie i zintegrowanie nowych funkcji Gripena E/F bez ingerowania w najbardziej krytyczny element – oprogramowanie układu sterowania lotem. Według przedstawiciela Saaba aż 98% oprogramowania DIMA można będzie użyć do innych celów.

Pierwsze podłączenie zasilania do urządzeń Gripena E odbyło się 27 sierpnia, a pod koniec października po raz pierwszy przeprowadzono próbę naziemną silnika GE F414. Niebawem samolot ma rozpocząć próby kołowania z dużą prędkością. W zakładach w Linköping trwa też montaż końcowy 3 kolejnych prototypów Gripena NG, w tym przeznaczonego dla Brazylii.

Kilka dni temu Saab i Embraer otworzyły w brazylijskim Gavião Peixoto biuro konstrukcyjno-badawcze. Pracuje w nim m.in. 20 inżynierów Embraera przeszkolonych wcześniej w Szwecji. W placówce prowadzone są prace rozwojowe dotyczące integracji uzbrojenia brazylijskich Gripenów E, a także projektu samolotu w wersji dwumiejscowej (Gripen F). Docelowo w centrum pracować ma 300 osób. Embraer ma też być zaangażowany w dostawy samolotów dla Kolumbii, o ile rząd w Bogocie wybierze Gripeny jako nowe samoloty wielozadaniowe (Zmiana kursu lotnictwa Kolumbii, 2015-07-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.