Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwie wersje francuskich MRTT

Lotnictwo wojskowe, 24 lutego 2014

Wojska lotnicze Francji otrzymają samoloty MRTT w dwóch wersjach, różniących się wyposażeniem.

Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Według najnowszych uzgodnień pomiędzy rządem w Paryżu i koncernem Airbus Defence and Space, Armee de l’Air (wojska lotnicze Francji) zamówią dwie wersje wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT. Jak wiadomo, Francuzi zamierzają nabyć 12 statków powietrznych tego typu.

Początkowo planowano, że będą one wyposażone w urządzenia łączności satelitarnej, nowe urządzenia do przetaczania paliwa i boczne drzwi ładunkowe, umożliwiające przewóz ładunku także na głównym pokładzie. Obecnie, z przyczyn niedoborów finansowych, a także chęci jak najszybszego wprowadzenia samolotów do służby, postanowiono zmienić wymagania.

Jak poinformował szef sztabu Armee de l’Air gen. Denis Mercier, pierwsza transza dostaw złożona będzie z samolotów wyposażonych w awionikę oraz sztywny podkadłubowy przewód do przetaczania paliwa i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi, które są stosowane w produkowanych obecnie A330 MRTT. Dzięki temu Armee de l’Air odbiorą je tak szybko, jak to możliwe.

Natomiast samoloty z drugiej transzy będą wyposażone we wspomniane wcześniej urządzenia łączności satelitarnej, łącze informacyjne umożliwiające wymianę danych z samolotami wielozadaniowymi Rafale i boczne drzwi ładunkowe. MRTT dostarczone wcześniej zostaną następnie zmodernizowane do tego standardu. Co ciekawe, zrezygnowano z pomysłu zabudowania sondy pozwalającej na tankowanie MRTT za pomocą przewodu elastycznego, oprócz stosowanego obecnie przewodu sztywnego.

Według francuskich mediów konsorcjum Airbus Defence and Space złożyło Francji nową ofertę, dotyczącą zakupu A330 MRTT. Wartość poprzedniej propozycji wynosiła ponad 1 mld euro (4,16 mld zł). Budżet na lata 2014-2019 zakłada nabycie dla Armee de l’Air 2 samolotów tego typu (Francja chce zwiększyć budżet wojskowy na 2014, 2013-11-20, Mniej francuskich samolotów , 2013-08-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra