Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy francuski tankowiec w akcji

Lotnictwo wojskowe, 28 stycznia 2016

Wojska lotnicze Francji wysłały do Afryki zmodernizowany tankowiec KC-135RG.

Kabina załogi zmodernizowanego KC-135RG. Jeden z samolotów tego typu stacjonuje obecnie w Afryce

Pod koniec grudnia ub. r. miała miejsce kolejna rotacja personelu Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji) stacjonującego w Niamey w Nigrze (Rotacje francuskich samolotów , 2015-08-18). W jego wyposażeniu znalazł się po raz pierwszy nowy tankowiec – KC-135RG.

Francuzi dysponują obecnie 3 samolotami tego typu, wchodzącymi w skład eskadry (GRV) 2/91 Bretagne, stacjonującej w Base Aérienne (bazie lotniczej) 125 w Istres-Le Tubé. Zostały zakupione pod koniec lat 1990. od US Air Force, jako KC-135R.

W 2014 francuska agencja ds. zamówień obronnych (DGA) postanowiła zmodernizować ich wyposażenie awioniczne, a także zabudować nowe urządzenia łączności i nawigacyjne. Próby ich działania i loty kwalifikacyjne przeprowadzono z powodzeniem na terenie Francji. Dzięki unowocześnieniu KC-135RG mogą wykonywać loty w cywilnej kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Tankowce są niezbędnym elementem operacji lotniczych wykonywanych nad Sahelem / Zdjęcia: MO Francji

Stacjonujący w Niamey KC-135RG zapewnia całodobowe wsparcie francuskim i sojuszniczym statkom powietrznym zaangażowanym w operację Barkhane. Jest to niezwykle ważne, ponieważ muszą one wykonywać loty o dużej długotrwałości (Hercules tankuje Caracala , 2015-11-07, Niemcy wyślą wojska do Mali, 2015-11-26).

Jak mówi jeden z francuskich lotników, kpt. Eric: Nawet z dodatkowymi zbiornikami paliwa Mirage 2000 nie utrzyma się w powietrzu dłużej niż przez 2 h, co jest niewystarczającym czasem podczas lotów nad rozległym Sahelem. Dlatego musimy korzystać z tankowców. Pobranie ok. 5 t nafty wydłuża czas operowania o ok. 1,5 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.