Kolumbijska Avianca stała się pierwszym południowoamerykańskim przewoźnikiem, wykorzystującym samoloty pasażerskie Airbus A320 wyposażone w końcówki skrzydeł nowego typu.
Uroczystość przekazania odbiorcy nowego A320 miała miejsce przed kilkoma dniami na terenie jednego z centrów Airbusa w Tuluzie. Maszyna jest napędzana silnikami CFM56 i wyposażona w nowe końcówki skrzydeł typu Sharklet. Pozwolą one przewoźnikowi na zmniejszenie zużycia paliwa, w sprzyjających warunkach nawet o 4%.To z kolei przełoży się na zwiększenie zasięgu lotu o blisko 200 km lub masy użytecznej o 450 kg.
Avianca jest pierwszym południowoamerykańskim przewoźnikiem wprowadzającym do służby A320 z Sharkletami. Przekazanie maszyny Kolumbijczykom poprzedzone zostało podobnymi uroczystościami w wydaniu linii lotniczych z Indii (Pierwsze Sharklety w Indiach, 2013-01-29) oraz Filipin (Pierwsze Sharklety na Filipinach, 2013-01-21). Pierwszym na świecie odbiorcą nowych końcówek skrzydeł europejskiego producenta była jednak malezyjska AirAsia (Pierwsze Sharklety dla AirAsia, 2012-12-24).
Niedawna uroczystość potwierdza bliskie relacje kolumbijskiego przewoźnika z Airbusem. Współtworzony przez niego holding AviancaTaca eksploatuje obecnie ponad 100 samolotów europejskiego producenta, w tym aż 98 rodziny A320. Kolumbijczycy oczekują także dostaw kolejnych 74 maszyn. W większości są to modele rodziny A320 (zarówno w obecnej jak i nowej wersji silnikowej). Mniejszą grupę będą stanowić turbośmigłowe ATR 72 zamówione pod koniec 2012 (AviancaTaca zamawia ATR 72-600, 2012-12-16).