Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US Navy poszukuje dostawcy RHIB

Marynarka wojenna, 04 czerwca 2014

Naval Sea Systems Command (NAVSEA) oczekuje ofert na dostawę serii nowych łodzi półsztywnych (RHIB).

Nie wiadomo, jaka jest wartość maksymalna przedsięwzięcia, co oznacza, że środki na jego realizację będą pochodziły ze środków opracowywanego budżetu obronnego na 2015. Za dostawę łodzi odpowiadać ma co najmniej dwóch niezależnych producentów / Zdjęcie: US Navy

NAVSEA zamierza zakupić w najbliższych latach 152 łodzie półsztywne, które będą przenoszone przez obecnie użytkowane i dopiero budowane okręty desantowe i inne jednostki, na pokładzie których stacjonować będą zespoły interwencyjne US Navy. Potencjalni dostawcy będą mieli 5 lat, od czasu wyboru, na produkcję omawianego wyposażenia.

Tempo produkcji łodzi ma wynosić 32 jednostki rocznie. Wśród wymogów przetargowych znalazła się możliwość przewozu do 18 żołnierzy oraz maksymalna wyporność ok. 2 t. Ich długość ma wynosić 7 m. Co ciekawe, część z łodzi zostanie specjalnie przystosowana do przewozu i desantu z pokładów budowanych desantowców typu San Antonio (USS Somerset w linii, 2014-03-03).

Zamawiane przez NAVSEA łodzie mają być w stanie pracować w temperaturach od -170C do 500C (oraz przy temperaturze wody od -20C do 320C). Autonomiczność jednostek ustalono na 8 h, a ich trwałość użytkową na 12 lat, przy jednoczesnej możliwości wydłużenia do 20 lat przez regularne przeglądy i modernizację. RHIB będą wykorzystywane do działań SAR, transportu osób i wyposażenia, a także inspekcji podejrzanych statków podczas zwalczania przemytu lub też różnych form wojny asymetrycznej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra