Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Minister o stratach BVS

Lotnictwo wojskowe, 09 lipca 2014

Minister obrony Indii, Arun Jaitley, poinformował parlament o utraconych w ostatnich 5 latach statkach powietrznych produkcji rosyjskiej, używanych przez wojska lotnicze (BVS).

Zdjęcie: MO Indii

Według ministra Jaitleya, w ciągu ostatnich niespełna 5 lat (od października 2009 do 2 lipca 2014) Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii, BVS) utraciły 38 statków powietrznych produkcji rosyjskiej/radzieckiej. W liczbie tej jest 30 samolotów bojowych (3 Su-30MKI i 27 rodziny MiG), pojedynczy An-32B i 7 śmigłowców transportowych różnych typów (Katastrofa MiG-21bis w Indiach, 2014-05-27, Kolejny wypadek w Indiach, 2013-06-25).

Opublikowane zestawienie wpisuje się w ogólną statystykę utraconych przez BVS statków powietrznych. Według danych ministerstwa obrony z sierpnia 2013, wojska lotnicze Indii w latach 2010-2013 utraciły 22 samoloty i 18 wiropłatów (40 statków powietrznych w 3 lata, 2013-08-06). Z kolei rok wcześniej informowano, że w latach 2009-2012 utracono 43 statki powietrzne (Jak na wojnie..., 2012-03-20).

Przyczyny wypadków pozostają niezmienne od lat. Głównie są to błędy pilotów wynikające ze słabego wyszkolenia, jak w przypadku rozbitego w marcu transportowego C-130J Hercules (Katastrofa indyjskiego Herculesa, 2014-03-28). Dużo do życzenia pozostawia też stan techniczny samolotów, w tym wiekowych MiG-21.

Nadzieje na zmianę tego stanu rzeczy BVS wiąże z planami wprowadzenia do służby 126 samolotów wielozadaniowych Rafale. Problemem są przedłużające się negocjacje z ich producentem, Dassault Aviation (Rafale w Indiach, 2014-06-12, Porozumienie w sprawie produkcji Rafale, 2014-03-14), które doprowadziły już do niemal 2-letniego opóźnienia w zawarciu ostatecznego porozumienia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.