Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Składanie ostatecznych ofert na AJT

Lotnictwo wojskowe, 16 października 2013

Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej zaprosił trzech konkurentów do składania ostatecznych ofert na samoloty szkolenia zaawansowanego dla Sił Powietrznych. Otrzymały je: Alenia Aermacchi z Włoch i dwa przedsiębiorstwa z W. Brytanii – BAE Systems i Lockheed Martin UK.

Według założeń MON kontrakt na nowe samoloty szkolenia zaawansowanego, które zastąpią TS-11 Iskra (na zdjęciu) ma zostać sygnowany w 1. kw. 2014 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Złożenie ostatecznych ofert jest kolejnym etapem w przetargu na dostawę Zintegrowanego Systemu Szkolenia Zaawansowanego AJT. W ramach przetargu Polska zamierza nabyć 8 samolotów, z opcją na 4 kolejne wraz ze zintegrowanym pakietem szkoleniowym i obsługowym (Rozpoczął się przetarg na AJT, 2013-02-25).

Wspomniane na wstępie przedsiębiorstwa oferują odpowiednio samoloty: M-346 Master (M-346 wznawia loty, 2013-08-26), Hawk AJT (Tablety w kabinach Hawków, 2013-10-10, Fińskie Hawki w RAF Valley , 2013-10-07, Wstępne oferty na AJT: BAE Systems, 2013-06-07) i T-50 Golden Eagle (Indonezja odbiera pierwsze T-50i, 2013-09-13, Wstępne oferty na AJT: Lockheed Martin UK, 2013-06-07). W czerwcu złożyły one stronie polskiej wstępne oferty. Z przetargu wycofało się Aero Vodochody z Czech, proponujące L-159, zarzucając IU MON chaotyczne postępowanie i niejednoznaczności w specyfikacjach przetargowych (Oświadczenie Aero Vodochody: Chaotyczny przetarg na AJT, 2013-06-14, Odpowiedź Inspektoratu UZbrojenia na oświadczenie Aero Vodochody, 2013-06-14).

W sierpniu i wrześniu przeprowadzono etap negocjacji technicznych z trzema wspomnianymi oferentami. Obecnie zaproszono ich do składania ostatecznych ofert.

Według Jacka Sońty, rzecznika prasowego ministra Obrony Narodowej, kontrakt na dostawę Zintegrowanego Systemu Szkolenia Zaawansowanego – AJT zostanie podpisać w 1. kwartale przyszłego roku. Samoloty wraz z wyposażeniem mają trafić do rąk polskich lotników w latach 2016-17.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.